Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
Kaisto, Heini Elisa
Opetuksen pelillistäminen trendi-ilmiönä − opetuspelien kaupallinen potentiaali
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2014, 31 s.
Tietojärjestelmätiede, Kandidaatin tutkielma
Ohjaaja(t): Makkonen, Markus
Kandidaatin tutkielma käsittelee pelialaa yleisesti, keskittyen opetuspeleihin, sekä niiden kaupalliseen potentiaaliin. Tutkielma painottuu tarkastelussaan kaupalliseen näkökantaan. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena tutustumalla pelialaa käsitteleviin raportteihin, kaupallisiin artikkeleihin, sekä muuhun aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen. Ensin tutkielmassa avataan pelin käsite, jonka jälkeen siinä käsitellään pelialan luonnetta yleisesti, pelialustojen luomia mahdollisuuksia, sekä odotuksia pelimarkkinoille tulevaisuudessa. Tämän jälkeen tutkielma selittää, mitä opetuksen pelillistäminen on, kuinka opetuspelit ovat kehittyneet, sekä kuinka ne toimivat kasvatustieteellisesti. Tutkielman pohjalta pelialasta kiinnostuneet saavat tarkemman käsityksen pelialasta yleisesti, sekä opetuspelien asemasta koko alan potentiaalisena osana. Tutkielman sisältö esitetään lopussa pääpiirteittäin uusiksi, jonka pohjalta kirjoittaja esittää omia pohdintojaan.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Outsmart Bullet" : machinima-mediamuoto ilmiönä Source-pelimoottorin näkökulmasta
Venäläinen, Onni (2023)Machinima on mediamuoto, jossa on käytetty videon tuottamiseen pelimoottoria. Siinä yhdistyy amatöörianimaatiotaide, videopelit ja nuorisokulttuuri. Machinimaa on tutkittu muutaman eri peli näkökulmasta, mutta nykyään ... -
Henkilöstöjohtamisen opetuksen kehityspolku JSBE:ssä : salista peliin
Riivari, Elina; Auvinen, Tommi; Sajasalo, Pasi (Jyväskylän yliopisto, 2022) -
Opetuksen pelillistäminen
Kuosmanen, Väinö (2019)Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa kandidaatintutkielmassa käsitellään pelillistämistä ja sen käyttöä osana opetusta. Tutkielmassa käsitellään erityisesti digitaalista pelillistämistä. Pelillistäminen on vanha ... -
Opettajat pelisuunnittelijoina, pelisuunnittelijat opettajina : pelillistetyn opetuksen suunnitteluprosessi
Kuutti, Elina (2021)Tutkielma käsittelee pelillistettyn opetuksen suunnittelua. Opetuksen pelillistäminen on pelielementtien ja -mekaniikkojen tuomista osaksi opetusta, jonka tavoitteena on tuoda oppimiseen peleille ominaisia kokemuksia. ... -
Pelillistäminen oppimisen ja opetuksen tukena : systemaattinen kirjallisuuskartoitus
Hänninen, Sauli (2023)Pelillistäminen on viime vuosikymmenyksen aikana suosioon noussut ilmiö, jota on käytetty monissa eri tarkoituksissa, kuten liiketoiminnassa, kaupankäynnissä, terveydenhuollossa ja opetuksessa. Pelillistäminen nähdään usein ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.