Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKuhmonen, Eeva
dc.date.accessioned2014-01-27T09:02:41Z
dc.date.available2014-01-27T09:02:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42876
dc.description.abstractTämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka musiikin käyttäminen englannin opetuksessa voi vaikuttaa oppilaiden emootioihin ja motivaatioon. Oman kokemukseni mukaan kieltenopettajat kokevat yläasteikäisten oppilaiden motivoimisen ajoittain haasteelliseksi. Tutkimusta opettajien pedagogisten valintojen vaikutuksesta oppilaiden motivaatioon on kuitenkin tehty rajallisesti. Aikaisempi tutkimus on todennut, että musiikki näyttelee suurta osaa yläasteikäisten nuorten elämässä ja tämä tutkimus käsittelee nimenomaan musiikin potentiaalisia vaikutuksia oppilaiden motivaatioon. Tutkimus toteutettiin pienessä itäsuomalaisessa yläkoulussa. Tutkimus on tapaustutkimus eikä sen tuloksia voi yleistää. Tutkimukseen osallistuneet 28 oppilasta vastasivat lyhyeen kyselyyn, jonka tuloksien analysointiin käytettiin pääasiassa deskriptiivistä analyysia. Tulokset esitetään deskriptiivisesti frekvensseinä ja prosentteina sekä esimerkkien avulla. Oppilaat olivat pääasiassa motivoituneita ja englannin tunnit herättivät heissä melko positiivisia tunteita. Tulosten perusteella oppilaiden mielestä tunnit, joilla on musiikkia, ovat rennompia ja iloisempia. Vaikka oppilaat vastaisivat musiikin olevan heille tärkeää, he eivät kuitenkaan tunteneet oloaan motivoituneemmaksi tunneilla, joilla oli musiikkia.fi
dc.format.extent22
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othermotivation
dc.subject.otheremotion
dc.subject.othermusic
dc.subject.otherpedagogy
dc.subject.otherEnglish
dc.subject.othercase study
dc.titleMusic in the English classroom : effects on emotion and motivation perceived by the learners
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201401271144
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2014-01-27T09:02:42Z
dc.rights.accesslevelopenAccessen


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot