Show simple item record

dc.contributor.authorLipiäinen, Heini
dc.contributor.authorKarjaluoto, Heikki
dc.contributor.authorHakola, Liinamaaria
dc.date.accessioned2013-12-11T07:44:42Z
dc.date.available2013-12-11T07:44:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-951-39-5536-6
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1288843
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42631
dc.description.abstractDigitaalisten välineiden käyttö on tullut lähtemättömäksi osaksi ihmisten arkea, mikä on haastanut myös yritykset pohtimaan uusia keinoja tavoittaa nykypäivän digikanavissa viihtyvät asiakkaat. Nopea muutos perinteisistä kanavista digitaalisiin on asettanut pk-yritysten markkinointipäättäjät haasteen eteen. Keskisuomalaisten pk-yritysten digimarkkinointivalmiuksia parantamaan aloitettiin keväällä 2012 kaksivuotinen DimarK-hanke. Hankkeen toteuttivat Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu (JSBE) ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu (JAMK) ja se on Keski-Suomen ELY-keskuksen ja EU:n sosiaalirahaston osarahoittama. Mukana oli myös 13 rahoittajayritystä, joiden digimarkkinointia tarkasteltiin, seurattiin ja kehitettiin. Hankkeessa kerättyjen kokemusten pohjalta kehitettiin digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli. Tämän raportin tarkoitus on vetää yhteen hankkeen aikana opittuja asioita yritysten digimarkkinoinnista, yritysten markkinoinnin digitalisoitumisesta ja tässä auttamisesta. Raportin ensimmäisessä osassa kuvataan sitä, miten pk-yritykset käyttävät digimarkkinointia, miten ne ovat siitä hyötyneet ja miten pk-yritykset omaksuvat uusia digitaalisia välineitä osaksi markkinointiaan. Toisessa osassa kehitetään digitaalisen markkinoinnin koulutusmallia pk-yrityksille, esitellään DimarK-hankkeessa tehtyjä toimenpiteitä, yritysten kokemuksia toimenpiteistä ja koko konseptista sekä annetaan kehitysehdotuksia koulutusmallin paranneltua versiota varten. Raportin kolmannessa osassa vedetään yhteen aiemmissa luvuissa käsiteltyjä asioita ja esitetään digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli. Malli ottaa kantaa siihen miten, miten pk-yritykset voisivat hyödyntää digimarkkinointia ja miten kouluttava taho voisi tässä auttaa. Digitaalisen markkinoinnin koulutusmalli soveltuu työkaluksi havainnollistamaan digimarkkinoinnin eri osa-alueiden käyttöä pk-yrityksissä. Tämä raportti on tarkoitettu niin pk-yritysten markkinointipäättäjille kuin tahoille, jotka järjestävät digimarkkinointiin liittyvää koulutusta pk-yrityksille sekä tietenkin muille aiheesta kiinnostuneille.fi
dc.format.extentverkkoaineisto (69 sivua).
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
dc.relation.ispartofseriesJulkaisuja / Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
dc.subject.otherdigimarkkinoinnin omaksuminen
dc.subject.otherdigimarkkinoinnin hyödyntäminen
dc.subject.otherdimark
dc.titleDigitaalisen markkinoinnin koulutusmalli pk-yrityksille
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-5536-6
dc.type.dcmitypeTexten
dc.relation.issn1799-3059
dc.relation.numberinseriesn:o 197
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysopienet ja keskisuuret yritykset
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record