Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPasanen, Tero
dc.contributor.authorArjoranta, Jonne
dc.contributor.editorSuominen, Jaakko
dc.contributor.editorKoskimaa, Raine
dc.contributor.editorMäyrä, Frans
dc.contributor.editorSaarikoski, Petri
dc.contributor.editorSotamaa, Olli
dc.date.accessioned2013-12-10T08:21:13Z
dc.date.available2013-12-10T08:21:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPasanen, T., & Arjoranta, J. (2013). “Kuka tarvitsee netin sotapelejä?” – Väkivaltaisten pelien diskurssit suomalaisessa verkkomediassa. In J. Suominen, R. Koskimaa, F. Mäyrä, P. Saarikoski, & O. Sotamaa (Eds.), <i>Pelitutkimuksen vuosikirja 2013</i> (pp. 29-57). Tampereen yliopisto. Pelitutkimuksen vuosikirja, 2013. <a href="http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja-2013" target="_blank">http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja-2013</a>
dc.identifier.isbn978-951-44-9281-5
dc.identifier.otherCONVID_22878700
dc.identifier.otherTUTKAID_58227
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42627
dc.description.abstractJulkisessa sanassa digitaalisia pelejä käsitellään varsin usein väkivallan kontekstissa. Tässä artikkelissa tarkastellaan diskurssianalyyttisesti suomalaisessa verkkomediassa käytyä julkista keskustelua pelien ja väkivallan yhteydestä. Aineiston hallitseviksi teemoiksi osoittautuivat joukkosurmia, aggressiivisuutta ja väkivaltaista käytöstä sekä valvontaa ja vastuuta korostavat diskurssielementit. Vaikka aiheen rajaus väkivaltaisiin peleihin nostikin lukumääräisesti esiin enemmän kielteisiä kuin myönteisiä näkökulmia, oli keskustelussa ilmenevien mielipiteiden kirjo yllättävän runsas.fi
dc.description.abstractIn media, digital games are quite often discussed in the context of violence. The present article employs a discourse analytical approach in examining public discussion in the Finnish online media concerning the relationship between games and violence. Discourse elements foregrounding mass murder, aggressiveness/aggression and control/responsibility stood out as dominant themes from the research material. As expected, limiting the focus of the article to violent digital games manifested in a prevalence of adverse perspectives. However the spectrum of varying opinions was surprisingly ample, also including neutral and favourable viewpoints.en
dc.format.extent133
dc.language.isofin
dc.publisherTampereen yliopisto
dc.relation.ispartofPelitutkimuksen vuosikirja 2013
dc.relation.ispartofseriesPelitutkimuksen vuosikirja
dc.relation.urihttp://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja-2013
dc.subject.othergame studies
dc.subject.otherviolence
dc.title“Kuka tarvitsee netin sotapelejä?” – Väkivaltaisten pelien diskurssit suomalaisessa verkkomediassa
dc.title.alternative”Who Needs Wargames Anyway?” Discourses of Violent Video Games in Finnish Online Media
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201311302702
dc.contributor.laitosAgora Centerfi
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosAgora Centeren
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.oppiaineDigitaalinen kulttuuri
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.date.updated2013-11-30T04:30:03Z
dc.relation.isbn978-951-44-9281-5
dc.type.coarbook part
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange29-57
dc.relation.issn1798-355X
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Pasanen & Arjoranta, 2013.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoväkivalta
dc.subject.ysomedia
dc.subject.ysodiskurssi
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21187
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6062
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p67
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2445
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p17817
dc.rights.urlhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd-nc/1.0/fi/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

© Pasanen & Arjoranta, 2013.
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © Pasanen & Arjoranta, 2013.