Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTurpeinen, Kati
dc.date.accessioned2013-11-21T16:41:02Z
dc.date.available2013-11-21T16:41:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1287808
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42499
dc.description.abstractTutkielman tarkoituksena oli kartoittaa alakoulun opettajien käsityksiä tutkielmaa varten luodusta suomalaisen oppikirjan tarinasta ja Otavan yrityskuvasta. Lisäksi opettajilta tiedusteltiin mielipiteitä tarinoiden käytöstä ylipäänsä. Tutkielma tehdään tapaustutkimuksena Kustannusosakeyhtiö Otavalle. Tutkielman teoreettisen viitekehyksen muodostavat tarinat, tarinat osana viestintää ja markkinointia sekä yrityskuvaa ja mainetta käsittelevät tutkimukset. Tutkielma toteutettiin laadullisen tutkimuksen keinoin ja tutkimustulokset analysoitiin teemoittelemalla. Tutkimusaineisto kerättiin fokusryhmähaastattelun ja yksilöhaastatteluiden avulla. Tulokset osoittivat, että tarinasta pidettiin ja se toi haastateltaville uutta tietoa oppikirjan syntyprosessista ja Otavan kotimaisesta taustasta. Tarina herätti haastateltavissa ajatuksia siitä, että oppikirjojen valmistuksessa otetaan käyttäjät huomioon. Tarinaa pidettiin kuitenkin liian pitkänä ja sen rinnalle toivottiin kuvia tai tarinan muuntamista digitaaliseen muotoon. Otavaa pidettiin oppikirjakustantajana luotettava, selkeänä ja käyttäjäystävällisenä. Opettajat kertoivat, että tarinat ovat hyödyllisiä opetuksessa, koska ne auttavat muun muassa muistiin palauttamisessa, muistamisessa ja syy-seuraus suhteiden ymmärtämisessä. Opetuksessa niitä haluttiin selkeästi hyödyntää nykyistä enemmän. Yleisesti suomalaisten tarinankerrontataitoja pidettiin heikkoina.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherKustannusosakeyhtiö Otava
dc.titleSuomalaisen oppikirjan tarina osana yrityskuvan muodostumista : case Kustannusosakeyhtiö Otava Oy
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201311212627
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2013-11-21T16:41:03Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysotarinat
dc.subject.ysonarratiivisuus
dc.subject.ysoyrityskuva
dc.subject.ysomaine
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysooppikirjat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot