Show simple item record

dc.contributor.authorPörn, Michaela
dc.contributor.authorKarjalainen, Katri
dc.date.accessioned2013-05-21T10:29:41Z
dc.date.available2013-05-21T10:29:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPörn, M. & Karjalainen, K. (10.5.2013). Klasstandem i en tvåspråkig skolkontext. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti (Toukokuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2013
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41514
dc.description.abstractI denna artikel diskuterar vi erfarenheter av ett pågående forsknings- och utvecklingsprojekt, kallat Klasstandem. Syftet med projektet är att på empirisk grund utveckla språkpedagogiska modeller för språkligt blandade elevgrupper inom undervisningen i det andra inhemska språket.fi
dc.description.uriJulkaistu versio/Published PDF
dc.language.isoswe
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2013
dc.subject.otherandra inhemska språketfi
dc.subject.otherklasstandemfi
dc.subject.othertoinen kotimainen kielifi
dc.titleKlasstandem i en tvåspråkig skolkontextfi
dc.typeArtikkeli|Artikkeli ammattilehdessä. Ei vertaisarvioitufi
dc.typeJournal article; Non-peer-revieweden
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201305211728
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record