Syntesutvärdering av den svenska utbildningen i Finland : kvalitet och jämlikhet
Publisher
Rådet för utbildningsutvärderingISBN
978-951-39-5134-4ISSN Search the Publication Forum
1795-0163Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Må bra : studerandevård : praxis och utveckling inom grundläggande yrkesutbildning på andra stadiet : rapportsammandrag
Kotamäki, Saara; Niemi, Marja; Sirkiä, Helmi; Virnes, Elise; Räisänen, Anu; Hietala, Risto (Rådet för utbildningsutvärdering, 2011) -
Jämlikhet och kvalitet i skolan : hur når vi utmärkta resultat på svenska och finska?
Brink, Satya; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, Pedagogiska forskningsinsitut, 2018)År 2013 presenterade författarna en rapport om excellens och jämlikhet i den finländska utbildningen utgående från data i PISA 2009 och ställde frågan ”Kan Finland uppnå målen för både excellens och jämlikhet under det ... -
The Reform of Vocational Education and Training in Finland : Insights from Twitter
Rintala, Heta; Jussila, Jari; Nokelainen, Petri (VETNET - European Research Network, 2018)This paper aims to analyse and describe relationships and communication in Twitter in relation to vocational education and training reform in Finland. Data were collected during the early implementation phase of the reform ... -
Higher Education Reforms in Finland : From a Ponderous to a More Agile System?
Ursin, Jani (Brill Sense, 2019)Finland has implemented several higher education (HE) reforms over the past decades in order to make its HE system more competitive in the global educational markets. These reforms are in line with the developments in ... -
Principals’ views on changes in the provision of support for learning and schooling in Finland after educational reform
Pulkkinen, Jonna; Räikkönen, Eija; Pirttimaa, Raija; Jahnukainen, Markku (Springer, 2019)Recently, the large-scale reforms of special education have been carried out in many countries. This study focuses on the latest Finnish reform of special education in compulsory education. As principals lead educational ...