Yksilönä vaan ei yksin : lapset minuuden muodostajina päiväkodissa
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5143-6ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3351]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kasvattajan rooli alle kolmivuotiaiden lasten vertaissuhteiden tukemisessa päiväkodissa
Sääskilahti, Liisa (2010)Sääskilahti, Liisa. KASVATTAJAN ROOLI ALLE KOLMIVUOTIAIDEN LASTEN VERTAISSUHTEIDEN TUKEMISESSA PÄIVÄKODISSA. Varhaiskasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden laitos, varhaiskasvatuksen ... -
Relational analysis and the ethnographic approach : constructing preschool childhood
Raittila, Raija; Vuorisalo, Mari (Routledge, 2021)This article elaborates the relational ontology in an ethnographic study. The aim is to seek relational construction of preschool practice and how children’s positions are constructed in it. The study is based on the ... -
At the fringes of transitions : socio-spatial constitution of transitions within early childhood education and care institutions in Finland
Harju, Kaisa; Paananen, Maiju; Vuorisalo, Mari; Rutanen, Niina (Routledge, 2023)This study focuses on transitions that emerge between the child’s first transition from home to early childhood education and care (ECEC) and the transition to pre-primary education in Finnish centre-based ECEC. Group-based ... -
Lasten kesken : lapset toimijoina päiväkodissa
Lehtinen, Anja-Riitta (Jyväskylän yliopisto, 2000) -
Lapsen sosiaalinen asema koululuokassa : pysyvyys sekä yhteydet ongelmakäyttäytymiseen ja prososiaalisuuteen
Herrala, Iina (2011)Tutkimuksessa tarkasteltiin lasten sosiaalisen aseman pysyvyyttä ja siirtymiä toisen ja kolmannen kouluvuoden aikana sekä sen yhteyttä ongelmakäyttäytymiseen ja prososiaalisuuteen. Erityisesti oltiin kiinnostuneita siitä, ...