Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSeitvuo, Jukka
dc.date.accessioned2013-01-13T13:09:47Z
dc.date.available2013-01-13T13:09:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1241680
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40682
dc.description.abstractOppitunnin alku ja oppitunnin taustatekijöiden mahdolliset vaikutukset oppitunnin alkuun olivat tämän pro gradu-tutkielman kohteena. Tutkin ajankohtaa, jolloin opettaja saapuu luokkahuoneeseen ja sitä, koska hän aloittaa varsinaisen opetuksen. Luokanopettaja- erityispedagogiikan opiskelijat keräsivät tutkimusaineiston Jyväskylän yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan metodikurssille OKLS610/ KTKS031. Aineisto kerättiin havainnoimalla 131:tä peruskoulun opettajaa ja heidän toteuttamaa tunnin aloitusta. Tutkimusaineistoa käsittelin tilastollisilla menetelmillä kuten riippumattomien otosten t-testit ja yksisuuntaiset varianssianalyysit. Opettaja saapui luokkahuoneeseen keskimäärin 2 minuuttia ja opetus alkoi keskimäärin 6 minuuttia oppitunnin alusta. Tutkimuksessa opettajat jakautuivat kahteen kategoriaan: opettajiin, jotka olivat oppitunnin alussa luokkahuoneessa ja heihin, jotka saapuivat oppitunnille myöhässä. Opettajien, jotka olivat oppitunnin alussa luokassa, opetus alkoi tilastollisesti merkitsevästi aikaisemmin kuin opettajien, jotka saapuivat oppitunnille myöhässä. Opettajien myöhästymiset voivat johtua koulujen toimintakulttuurista, jossa opettajien myöhästyminen oppitunnilta sallitaan.fi
dc.format.extent34 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheraika
dc.subject.otheroppiminen
dc.subject.otheropetukseen osallistuminen
dc.titleAikamme koulussa : tutkimus opettajien ajankäytöstä oppituntien alussa
dc.title.alternativeTutkimus opettajien ajankäytöstä oppituntien alussa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201301131035
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.date.updated2013-01-13T13:09:47Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoaika
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysooppitunnit
dc.subject.ysoajankäyttö
dc.subject.ysoopettajat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot