Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPekkinen, Tuija
dc.date.accessioned2012-12-21T15:04:48Z
dc.date.available2012-12-21T15:04:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1241051
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40622
dc.description.abstractTutkimuksella halutaan löytää vastaus neljään kysymykseen: missä vaiheessa eteläpohjalaiset pk-yritykset ovat kansainvälistymisessään, tekevätkö ne Venäjän kauppaa, mitkä ovat Venäjän kaupan motiivit ja esteet ja minkälainen persoona on yrityksenpäätöksentekijä. Katsauksessa aikaisempiin tutkimuksiin kuvataan kansainvälistymisen U-mallia ja I-mallia sekä verkostomallia. Kurt J. Miesenbockin mukaan yrityksen päätöksentekijä on tärkein yrityksen kansainvälistymiseen vaikuttava tekijä. Snown, Cornon ja Jacksonin kolmiosaisen konstruktion mukaan älykkyys ja persoonallisuus jakaantuvat kognitiiviseen, konatiiviseen ja affektiiviseen osa-alueeseen. Tutkimuksella löydetään vastaus siihen, onko yrityksen päätöksentekijän persoonalla ja yrityksen kansainvälistymisellä jotain yhteyttä. Tutkimuksen perusote on kvantitatiivinen. Koska vastauksia saatiin vähän, otettiin lisäksi kvalitatiivinen tutkimus kuutta pk-yrittäjää haastattelemalla. Tutkimustulosten perusteella eteläpohjalaiset pk-yritykset eivät ole kovin pitkällä kansainvälistymisessään ja Venäjän kaupassaan. Motivaatiota on, mutta ei keinoja. Keinot löytyvät hyvin organisoiduista vientiverkostoista. Yrityksen päätöksentekijän persoonalla ei ole yhteyttä yrityksen kansainvälistymisen kanssa.fi
dc.format.extent121 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherpk-yritys
dc.subject.otherkansainvälisyys
dc.subject.othereste
dc.subject.othermotiivi
dc.subject.otherkognitiivinen
dc.subject.otherkonatiivinen
dc.subject.otheraffektiivinen
dc.subject.othervenäläinen
dc.titleEteläpohjalaisten pienten ja keskisuurten yritysten Venäjän kaupan esteet ja motiivit
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201212213403
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.date.updated2012-12-21T15:04:48Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysopienet ja keskisuuret yritykset
dc.subject.ysokansainvälisyys
dc.subject.ysokansainvälistyminen
dc.subject.ysomotiivit
dc.subject.ysoulkomaankauppa
dc.subject.ysoVenäjä
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot