Aikuiskoulutuksen kielikouluttajat ja kielikoulutuspoliittinen toimijuus
Mård-Miettinen, K. (2012, 5.12.2012). Aikuiskoulutuksen kielikouluttajat ja kielikoulutuspoliittinen toimijuus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2012/
Tekijät
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Artikkelissa kerrotaan Kieliverkoston opettajankoulutuksen teemavuonna toteutetusta haastattelututkimuksesta, jossa tarkastellaan kielikoulutuspoliittista toimijuutta aikuiskoulutuksessa työskentelevien kielikouluttajien kokemana. Artikkelissa pohditaan aineistoesimerkkien kautta mm. mitä kielikoulutuspolitiikka on aikuiskoulutuksen kielikouluttajien mielestä, ketkä heidän mielestään ovat kielikoulutuspoliittisia toimijoita ja kokevatko he itse olevansa sellaisia. Lisäksi tarkastellaan sitä, mikä heidän kokemuksensa mukaan ohjaa ja määrittää heidän toimintaansa aikuiskoulutuksen kielikouluttajina ja millaisiksi he kokevat omat vaikutusmahdollisuutensa ja roolinsa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kielikoulutuspoliittinen kuntatutkimus II : Rehtoreiden ja kuntapäättäjien näkökulmia kieltenopetuksen järjestämiseen
Kangasvieri, Teija; Mård-Miettinen, Karita (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023) -
Keksiikö Peppi pönkin : ammatillisen aikuiskoulutuksen ohjaustarpeiden haarukointia ja ohjaustyövälineiden kehittelyä
Salin, Timo (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2007) -
Kansalaiset viestintäteknologian ja aikuiskoulutuksen käyttäjinä Keski-Pohjanmaalla
Luoto, Ilkka (Jyväskylän yliopisto, Chydenius-instituutti, 2002) -
Ryhmämuotoisessa soitonopetuksessa ja -oppimisessa rakentuva vuorovaikutus ja ryhmän merkitys : tapaustutkimus luokanopettajien aikuiskoulutuksen kontekstissa
Rauhala, Riitta (Jyväskylän yliopisto, 2024)Tämä tapaustutkimus sijoittuu kasvatustieteen ja musiikkikasvatuksen rajapinnalle. Sen kohteena on ryhmämuotoisessa soitonopetuksessa ja -oppimisessa rakentuva vuorovaikutus ja kontekstina Luokanopettajien aikuiskoulutus. ... -
Ohjaajan vastaaminen opiskelijoiden esittämiin moitteisiin dialogisuuteen pyrkivän aikuiskoulutuksen vuorovaikutustilanteissa
Pakkanen, Marjatta; Niemi, Kreeta; Vehkakoski, Tanja (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten dialogisuuteen pyrkivän aikuiskoulutuksen oppimisryhmissä käsitellään opiskelijoiden esittämiä moitteita, jotka kohdistuvat ohjaajan toimintaan tai hänen edustamaansa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.