Towards an Individualised Approach to Learners’ Errors
Leontjev, D. (2011, 4.10.2011). Towards an Individualised Approach to Learners’ Errors. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
Authors
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
When I started working as a school teacher (which was before I began my Ph.D. studies), I decided to try to come up with a clever way of marking my students’ written assignments, correcting the errors of weaker students and only underlining those made by better ones. I found quite soon that it was often hard for me to assess my students’ abilities properly, which I realised when I started getting complaints from them that they did not understand what their mistakes had been. Unfortunately, my enthusiasm decreased, and I began abandoning my practice of approaching errors made by students of different abilities differently.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
Comparing the outcomes of two different approaches to CEFR-based rating of students’ writing performances across two European countries
Holzknecht, Franz; Huhta, Ari; Lamprianou, Iasonas (Pergamon Press, 2018)This study investigated to what extent two teams of experienced raters from different European countries (Finland and Austria), using their own CEFR-based rating scale (one holistic and one analytic), agreed on the CEFR ... -
Upper secondary school students' perceptions of using mobile phone applications in the formal assessment of speaking skills
Jääskeläinen, Katja (2020)Tutkimuksen aiheena on lukion oppilaiden käsitykset älypuhelinsovellusten käytöstä englannin suullisen kielitaidon arvioinnissa. Suullinen kielitaito, sen arviointi ja mobiilioppiminen (Mobile assisted language learning, ... -
Kielenoppimisen kysymyksiä
Sajavaara, Kari; Piirainen-Marsh, Arja (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 1999) -
Taking learners to task : Finnish students' opinions of learning communicative English through an experimental task design
Quinlan, Salla; Viskari, Outi (2010) -
Teachers' attitudes toward communicative tasks in teaching EFL
Hietala, Joona (2018)1970-luvulta lähtien kielenopetuksessa huomio on entistä enemmän kiinnittynyt suullisen vuorovaikutuksen merkitykseen ja kommunikatiiviseen kompetenssiin. Kielten oppimisen tärkeimmäksi tavoitteeksi on noussut kyky olla ...