University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Lehdet
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta
  • 2011
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2011 (Teema: Uudet oppimisympäristöt)
  • View Item
JYX > Lehdet > Kieli, koulutus ja yhteiskunta > 2011 > Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2011 (Teema: Uudet oppimisympäristöt) > View Item

Towards an Individualised Approach to Learners’ Errors

Thumbnail
View/Open
95.07 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Leontjev, D. (2011, 4.10.2011). Towards an Individualised Approach to Learners’ Errors. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
Authors
Leontjev, Dmitri
Date
2011
Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat

 
When I started working as a school teacher (which was before I began my Ph.D. studies), I decided to try to come up with a clever way of marking my students’ written assignments, correcting the errors of weaker students and only underlining those made by better ones. I found quite soon that it was often hard for me to assess my students’ abilities properly, which I realised when I started getting complaints from them that they did not understand what their mistakes had been. Unfortunately, my enthusiasm decreased, and I began abandoning my practice of approaching errors made by students of different abilities differently.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
ISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Keywords
kielitaito arviointi tutkimus

Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201211122962

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2011 (Teema: Uudet oppimisympäristöt) [8]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Comparing the outcomes of two different approaches to CEFR-based rating of students’ writing performances across two European countries 

    Holzknecht, Franz; Huhta, Ari; Lamprianou, Iasonas (Pergamon Press, 2018)
    This study investigated to what extent two teams of experienced raters from different European countries (Finland and Austria), using their own CEFR-based rating scale (one holistic and one analytic), agreed on the CEFR ...
  • Upper secondary school students' perceptions of using mobile phone applications in the formal assessment of speaking skills 

    Jääskeläinen, Katja (2020)
    Tutkimuksen aiheena on lukion oppilaiden käsitykset älypuhelinsovellusten käytöstä englannin suullisen kielitaidon arvioinnissa. Suullinen kielitaito, sen arviointi ja mobiilioppiminen (Mobile assisted language learning, ...
  • Kielenoppimisen kysymyksiä 

    Sajavaara, Kari; Piirainen-Marsh, Arja (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 1999)
  • Taking learners to task : Finnish students' opinions of learning communicative English through an experimental task design 

    Quinlan, Salla; Viskari, Outi (2010)
  • Teachers' attitudes toward communicative tasks in teaching EFL 

    Hietala, Joona (2018)
    1970-luvulta lähtien kielenopetuksessa huomio on entistä enemmän kiinnittynyt suullisen vuorovaikutuksen merkitykseen ja kommunikatiiviseen kompetenssiin. Kielten oppimisen tärkeimmäksi tavoitteeksi on noussut kyky olla ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre