Show simple item record

dc.contributor.authorRuohotie-Lyhty, Maria
dc.date.accessioned2012-11-09T10:17:37Z
dc.date.available2012-11-09T10:17:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationRuohotie-Lyhty, M. (2012, 5.9.2012). Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40215
dc.description.abstractTavassa ymmärtää kieli ja kielenopetus on tapahtunut huomattava teoreettinen muutos viime vuosikymmenien aikana. Käytännön kielenopetuksen muutokset kouluissa ovat kuitenkin olleet hitaita. Muutosprosessin ymmärtämisessä opettajatutkimus on keskeisessä asemassa. Vastavalmistuneiden opettajien käytännön kielenopetuksen muotoutumista ja käsityksiä kielestä oppiaineena selvitettiin Maria Ruohotie-Lyhdyn väitöstutkimuksessa 3-4 ensimmäisen työvuoden aikana. Tulokset nostavat esille opettajankoulutukseen ja kouluihin liittyviä kehittämishaasteita.fi
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.subject.otherkieletfi
dc.subject.otheropetusfi
dc.subject.otheropettajatfi
dc.subject.othertutkimusfi
dc.titleVastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuusfi
dc.typeArtikkelifi
dc.typeArticleen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201211092896
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record