Keskuksesta periferiaan : kuvataiteen pääpiirteistä 1920- ja 1930-lukujen Pariisissa ja Tampereella
Authors
Date
1984Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kuvataiteen merkitykset sairaalakoulua käyvillä lapsilla : erään sairaalakoulun erityisopettajien ja toimintaterapeutin näkökulmia
Hallikainen, Maria (2021)Tutkimuksessani olen selvittänyt sairaalakoulun erityisopettajien ja koulussa toimivan toimintaterapeutin näkemyksiä kuvataiteenteon merkityksestä koulun oppilailla. Tutkin, millaisia merkityksiä toimintaterapeutti sekä ... -
Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen
Lindell, Anssi; Kähkönen, Anna-Leena; Lehtinen, Antti; Lokka, Antti (Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA), 2017)Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 yhtenä tavoitteena on eheyttää opetusta. Checkpoint Leonardo, muuttuva energia -oppimisprojektissa (CPLME) yhdistimme luonnontieteen sisältöjä muihin kouluaineisiin, ... -
Vertaisarviointikortit apuna kuvataiteen arvioinnissa
Rauma, Riina (2021)Tutkimuksen tarkoituksena oli kehittää perusopetuksen kuvataiteen oppimista ja arviointia teoriaan tukeutuvan kuvataiteen vertaisarviointipaketin avulla. Tutkimus on laadullinen design-tutkimus. Tutkimuksessa kehitetään ... -
Kauhun anatomia : reaktioaikatutkimus kuvataiteen kauhua herättävistä elementeistä kognitiivisen ikonologian näkökulmasta
Julkunen, Iina (2016)Tässä poikkitieteellisessä tutkielmassa kartoitetaan tilastoanalyysiä ja laadullista analyysiä hyödyntäen, millaiset visuaaliset tekijät kuvassa mahdollisesti saavat katsojan tekemään kuvasta voimakkaan kielteisen, ... -
Näkymätön näkyväksi : opettajaopiskelijoiden uskomuksia ja aikomuksia luonnontieteen ja kuvataiteen ilmiölähtöisestä oppimisprojektista
Lindell, Anssi; Kähkönen, Anna-Leena; Lehtinen, Antti; Lokka, Antti; Ratinen, Ilkka (Jyväskylän yliopisto, 2020)Oppiminen ei muutu ilmiölähtöiseksi pelkästään kirjaamalla tällainen tavoite opetussuunnitelmiin. Lisäksi vaaditaan ainakin, että opettajat ymmärtävät opetussuunnitelman ilmiölähtöisyyttä ja toimivat sen mukaisesti. Tässä ...