Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorRandelin, Juha
dc.date.accessioned2012-09-19T13:23:37Z
dc.date.available2012-09-19T13:23:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1226992
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38582
dc.description.abstractTässä tutkielmassa käsitellään sosiaalisen verkoston sivustoja sekä niiden hyödyntämistä yrityksen sisäisessä viestinnässä. Tutkielma toteutettiin sekä tieteellisen kirjallisuuskatsauksen että tapaustutkimuksen avulla. Tutkimuksessa oli tavoitteena selvittää, miten sosiaalisen verkoston sivustot osana yrityksen sisäistä viestintää vaikuttavat yrityksen toimintaan. Sosiaalisen verkoston sivustojen suosio on viime vuosina kasvanut valtavasti yksityiskäyttäjien keskuudessa, ja tästä johtuen yrityksetkin ovat alkaneet ottaa sosiaalisen verkoston sivustoja osaksi yrityksen sisäistä viestintää, mutta niiden vaikutukset eivät ole täysin selviä. Tutkimuksessa selvisi, että sosiaalisen verkoston sivustojen vaikutukset yrityksen sisäisessä viestinnässä ovat pääasiassa myönteisiä. Sosiaalisen verkoston sivustot osana yrityksen sisäistä viestintää parantavat yrityksen mahdollisuutta kehittää sosiaalisia verkostoja, eli sosiaalisten suhteiden ylläpitäminen ja kehittäminen helpottuu. Tiedonjakaminen ja sen hankinta osoittautuu myös tehokkaammaksi. Sosiaalisen verkoston sivustojen avulla voidaan myös kehittää yrityksen sisäistä toimintakulttuuria, mikä ilmenee muun muassa avoimempana viestintänä. Sosiaalisen verkoston sivustot vaikuttavat myös positiivisesti yrityksen sosiaaliseen pääomaan ja sosiaalisen verkoston tuottavuuteen. Sosiaalisen verkoston sivustojen vaikutukset yrityksen sisäisessä viestinnässä ovat huomattavia, mutta sen hyödyntämiseen liittyy myös haasteita. Pääasialliset huolenaiheet koskevat sosiaalisen verkoston sivustojen tietoturvallisuutta, yhteisten pelisääntöjen puutetta sekä kysymyksiä liittyen sen omaksumiseen.
dc.format.extent59 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othersosiaalisen verkoston sivusto
dc.subject.othersisäinen viestintä
dc.subject.othersosiaalinen pääoma
dc.subject.otheryritykset
dc.titleSosiaalisen verkoston sivustot yrityksen sisäisessä viestinnässä : mahdollisuudet ja haasteet
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201209192451
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2012-09-19T13:23:37Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysososiaaliset verkostot
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysosisäinen tiedotus
dc.subject.ysosisäinen viestintä
dc.subject.ysoyritykset
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot