Asiakaskäyttäytymismallit videopelien digitaalisessa jakelussa
Authors
Date
2012Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
Hursti Mikko
Asiakaskäyttäytymismallit videopelien digitaalisessa jakelussa
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 20 s.
Tietojärjestelmätiede
Ohjaaja(t): Seppänen, Ville
Tämän tutkimuksen tarkastelee videopelien digitaalisen jakelun muutoksia
videopelien markkinoinnilla ja tarkastelee miten eri asiakaskäyttäytymismallit
toimivat tällä alalla. Asiakaskäyttäytymismalleina käytetään kahta
elektroniseen kaupankäyntiin soveltuvaa mallia joiden eri vaiheita tarkastellaan
ja arvioidaan digitaalisen jakelun piirteiden vaikutusta asiakkaan
päätöksentekoon kussakin vaiheessa.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Vastuullinen kulutus digitaalisessa ostoympäristössä
Luhtanen, Venla (2021)Digitaalisten ostoympäristöjen suosio on kasvussa, kuten myös kuluttajien tarve huomioida vastuullisuus osana kulutuspäätöksiä. Tämän tutkielman tavoite oli selvittää, kuinka vastuullinen kuluttajakäyttäytyminen ... -
Videopelien ja pelillistämisen hyödyt lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa
Mäenpää, Paulus (2019)Kanditaatin tutkielmassa tutkitaan videopelien ja pelillistämisen käytöstä saatavia hyötyjä lukuaineiden ja vieraiden kielten opetuksessa. Tutkielman tarkoitus on selvittää, onko videopeleistä hyötyä opetuksessa ja mitä ... -
Reddit ja arvon yhteisluonti videopelien kehittämisessä
Koivistoinen, Sami (2019)Tutkimus tutki, kuinka arvon yhteisluonti näkyy sosiaalisen median palvelussa Reddit:ssä. Samalla tutkittiin, millaisia eroja arvon yhteisluonnissa oli eri mobiilivideopelituotteiden välillä. Tutkimuksessa havaittiin, että ... -
Narratiivisten videopelien kehittyminen
Perttola, Jussi (2012)Tässä tutkielmassa analysoidaan narratiivisten videopelien kehittymistä ja sitä, miten samanaikainen teknologian kehittyminen on siihen vaikuttanut. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen ja se pyrkii kuvaamaan mahdollisimman ... -
Videopelien historia ja pelinkehitys : 2D-pelimoottoreiden vertailu
Ylönen, Jani (2014)Videopelien historia alkoi 1940-luvun lopulta ja on 2010-luvulla nopeimmin kasvava viihdeteollisuuden ala, niin Suomessa kuin maailmanlaajuisestikin. Tekniikan kehittymisen myötä myös pelit ja niiden kehittäminen ovat ...