Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKantonen, Päivi
dc.date.accessioned2011-08-23T05:18:48Z
dc.date.available2012-06-01T21:45:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1181745
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/36573
dc.description.abstractTutkimuksen tavoite oli kehittää pk-yrityksen viestintää ja markkinointia. Tutkittava yritys on keskisuomalainen perheyritys, joka on toiminut viestintä- ja mainosalalla yli 20 vuotta. Sillä on kaksi toimipistettä, joista toinen on Savossa. Tutkimuksen tarkoitus oli arvioida yrityksen nykytila sekä esittää kehittämisehdotuksia eli käytännössä tehdä asioita, joita yrittäjät eivät ole itse ehtineet tehdä työkiireidensä vuoksi. Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksena, johon otettiin ajallisesti kaksi vertailukohtaa. Ensimmäisessä vaiheessa maaliskuussa 2009 toteutettiin teemahaastattelut koko henkilöstölle sekä johdolle eli yhteensä 12 ihmiselle. Vertailukohdaksi otettiin tammi-helmikuu 2010, jolloin tehtiin ryhmähaastattelut kolmelle ryhmälle: päätoimipaikan ja sivutoimipisteen henkilöstölle sekä johdolle, johon kuuluvat yrittäjäpariskunta ja heidän poikansa, joka on yrityksen uusi toimitusjohtaja. Teema- ja ryhmähaastatteluiden välissä yritykselle laadittiin kehittämissuunnitelma, jota tarkennettiin vielä ryhmähaastatteluiden jälkeen. Lisäksi yrityksessä tehtiin havaintoja aina kevääseen 2011 saakka. Yritys on muutostilanteessa. Tutkimushetkellä taantuma sekoittaa taloustilannetta, minkä lisäksi yritys toteuttaa sukupolven/omistajanvaihdosta. Muutokset tuovat yritykselle uusia haasteita ja vähenevät työt aiheuttavat paineita irtisanomisille. Yrityksen sisäinen viestintä ja markkinointi kaipaavat järjestelmällisyyttä ja resursseja. Johtaminen on hieman sekavaa, eikä työhyvinvointiin tai motivointiin panosteta tarpeeksi. Muun muassa näitä kehittämistarpeita olen peilannut alan kirjallisuuteen ja tehnyt niiden pohjalta yritykselle kolmivaiheisen kehittämissuunnitelman.
dc.format.extent148 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherpk-yritys
dc.subject.othersisäinen viestintä
dc.subject.othertyöyhteisöviestintä
dc.subject.otheresimiesviestintä
dc.titleMuutosprosessi pk-yrityksessä : viestinnän ja markkinoinnin näkökulmia
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011082311276
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2011-08-23T05:18:48Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysopienet ja keskisuuret yritykset
dc.subject.ysosisäinen tiedotus
dc.subject.ysotyöyhteisöt
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysoesimiehet
dc.subject.ysoKeski-Suomi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot