Mass Communications as a Vehicle to Lure Russian Émigrés Homeward
Mikkonen, S. (2011). Mass Communications as a Vehicle to Lure Russian Émigrés Homeward. Journal of International and Global Studies, 2 (2), 45-61. Retrieved from http://www.lindenwood.edu/jigs/docs/volume2Issue2/essays/1-20.pdf
Julkaistu sarjassa
Journal of International and Global StudiesTekijät
Päivämäärä
2011Oppiaine
Yleinen historiaAfter the millions of wartime displaced citizens had been forcibly returned to the Soviet
Union after the Second World War, the Soviet Union inaugurated a new type of campaign in
the mid-1950s to get all the remaining Soviet citizens and former émigrés from Sovietoccupied
areas to migrate back. In this campaign, the Soviets used all the means of mass
communication they were able to produce, especially radio combined with the press and
direct contact with people. The campaign was not very successful, at least not among the
people it was supposed to lure back: people residing in Europe. However, many people,
especially from Latin America, migrated back to the Soviet Union, only to be disappointed,
just as the people who had migrated to the Soviet Union in the early 1930s.
Julkaisija
Lindenwood University PressISSN Hae Julkaisufoorumista
2158-0669Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.lindenwood.edu/jigs/default.cfmMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
To control the world’s information flows – Soviet Cold War broadcasting
Mikkonen, Simo (Nomos Verlagsgesellschaft, 2013)The radio journalist James Wood has described the high power shortwave transmitter as the weapon of the Cold War.1 There is a reason for this: both superpowers sought constantly throughout the Cold War to expand their ... -
Intoa ja idealismia varhaisessa Neuvostoliitossa
Pitkänen, Silja (Agricola, Suomen humanistiverkko, 2018)Vesa-Matti Lahden Siperia kutsuu! ja Julia L. Mickenbergin American Girls in Red Russia ovat taiten laadittuja tietokirjoja, jotka perustuvat osittain samoihin alkuperäislähteisiin. Lahden teos valottaa teollisen ... -
Mielipide- ja informaatiovaikuttamisen taito : tapaus Operation Infektion
Kallio, Jarno (2020)Propaganda voidaan mieltää virheelliseksi tiedoksi, jolla pyritään vaikuttamaan mielipiteisiin. Eri kulttuureissa ja hallintomalleissa hallinnot käyttävät sitä eri tavoin, mutta pohjimmiltaan propagandan tarkoituksena on ... -
Info screens as instruments for value co-creation : case: vehicle inspection industry
Koskela, Sanna (2016)Tämän tutkielman tavoitteena on tutkia miten arvo on yhteisluotu autokatsastusasemilla infotaulujen, uusin käyttöönotettu teknologia markkinoinnissa ja palvelun tuottamisessa tapauksen yrityksellä, kautta positiivisen ... -
Information Warfare And Realpolitik : Understanding Information Warfare Through Political Realism
Kytöneva, Santeri (2022)Maisterintutkielmassa selvennän käsiteanalyysin avulla informaatiosodankäynnin käsitettä. Vertailen Yhdysvaltojen ja Venäjän tutkimuskirjallisuudessa esiintyviä käsityksiä informaatiosodankäynnistä. Työssä esitetään, että ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.