University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Verkkokaupan luottamuksen luonti

Thumbnail
View/Open
155.4 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Sippola, Urpo
Date
2008
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science

 
Tietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Urpo Sippola Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2007, 28 s. Kandidaatintutkielma. Tässä tutkielmassa tutkitaan luottamusta ja sen luomista Internetin verkkokauppojen näkökulmasta. Tutkielma tehtiin kirjallisuuskatsauksena. Luottamuksen puute on yksi eniten verkkokaupan kasvua rajoittavia tekijöitä. Lisäksi kilpailu on Internetissä kovaa ja yrityksen pitää pystyä erottumaan joukosta muun muassa luotettavuudella. Selkein määritelmä luottamukselle on kuluttajan tapa vähentää riskiä. Luottamus ei kuitenkaan ole yksiulotteinen käsite. Luottamuksen käsite vaihtelee usein eri tieteenalojen näkökulmien mukaan. Kuluttajan suurin huoli, joka estää luottamuksen syntyä, on yksityisyys. Yleensä tämä johtuu siitä, että kuluttaja ei tiedä, miten hänen antamiaan tietoja käytetään. Luottamuksen kehittyminen jaetaan yleensä kolmeen osaan: luottamuksen syntymiseen, pysyvyyteen ja purkautumiseen. Näissä vaiheissa pitää keskittyä luottamuksen luonnissa eri asioihin. Sivustolla on monia eri tapoja vaikuttaa luottamuksen syntyyn. Pääasia on, että sivuston pitää olla asiakaskeskeinen. Kuluttajan pitää pystyä löytämään tarvitsemansa tiedot helposti. Sivuston sisällön ja tekniikan pitää olla ajan tasalla. Lisäksi yrityksen vahva brändi lisää luottamusta. ...
Keywords
verkkokauppa Internet luottamus luotettavuus yksityisyys turvallisuus luottamuksen luominen
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011040610597

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4406]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Luottamuksen luominen verkkosivuilla 

    Kangas, Maria (2021)
    Tämä tutkielma käsittelee luottamusta verkkosivuilla, siihen liittyviä haasteita ja keinoja luotettavan verkkosivun rakentamista varten. Tutkielmassa keskitytään luottamukseen, verkkosivuilla piileviin uhkiin ja sivujen ...
  • Esineiden Internetin turvallisuus kuluttajaperspektiivistä 

    Kallioniemi, Juho (2019)
    Esineiden Internetin sovellukset nähdään tulevaisuudessa läsnä kaikkialla ympäristössämme, helpottaen ihmisten arkea ja työtä. Ennen kuin kuluttajat voivat hyväksyä tällaisen jokaiseen elämänalueeseen ulottuvan teknologian, ...
  • Taiteen nettishoppailua : dokumentaatio taiteen verkkokaupan toiminnasta digitalisoituvilla taidemarkkinoilla 

    Viirret, Katariina (2020)
    Tutkielma käsittelee taiteen verkkokauppaa uutena taiteen välityskanavana ja sen tuomia mahdollisuuksia dokumentoimalla Suomessa toimivan taiteen verkkokauppa Taikon toimintaa.
  • Verkkokaupan käytettävyys mobiililaitteella 

    Niemi, Aki (2010)
  • Myyjään kohdistuva luottamus verkkohuutokaupoissa : luottamuksen vaikutukset ostokäyttäytymiseen Huuto.net -palvelussa 

    Salo, Markus (2009)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre