Comparison of Pitch Range in Finnish (L1) and Russian (L2)
Ullakonoja, Riikka. 2007. Comparison of Pitch Range in Finnish (L1) Fluency and Russian (L2). In: Trouvain, Jürgen & Barry, William J. (eds.) Proceedings of the 16th International Congress of Phonetic Sciences, 6-10 August 2007, Saarbrücken, Germany. p. 1701-1704
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the 16th International Congress of Phonetic Sciences, 6-10 August 2007, Saarbrücken, Germany.Tekijät
Päivämäärä
2007The aim of the present study is to investigate
whether the pitch range of a speaker can vary
according to the language he speaks. The
hypothesis is tested on Finnish university students
studying Russian as a foreign language before and
after their stay in Russia. First, the global pitch
range (max – min) is determined. Second, the pitch
range in different types of utterances (declarative,
question, exclamation) is examined by
superimposing pitch contours. The results indicate
that the learners have a narrower pitch range and a
less variable pitch than native speakers both in L1
and L2. However, the results also suggest that L2
experience seems to help most students to produce
a more native-like pitch range, especially in
questions.
Julkaisija
Universität des Saarlandes, SaarbrückenMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The separation of grammar and vocabulary in Finnish secondary school EFL learning materials : encountering and learning new vocabulary in 7th-grade grammar exercises
Bertel, Elina (2013)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, tarjoavatko yläkoulun 7. luokan oppimateriaalien kielioppitehtävät oppilaille mahdollisuuden uusien sanojen oppimiseen tai omaksumiseen sisällyttämällä kielioppitehtäviin oppilaille ... -
Pronunciation exercises in Finnish EFL activity books : a content analysis and comparison of two activity books
Kuusirati, Hanna (2019)Ääntämisen opetus on oleellinen osa kielenopetusta ja sen painotus kielenopetuksessa on vaihdellut vuosien varrella paljonkin. Silti se tuntuu yhä jäävän kieliopin sekä sanaston opetuksen varjoon. Tämä tutkimus pyrki ... -
Motivational strategies as perceived and implemented by future L2 teachers : a comparison of two groups of Finnish university students
Sillanpää, Jere (2012)Motivaatiotutkimus on vuosikymmeniä keskittynyt motivaatioon oppijan näkökulmasta luoden erilaisia motivaatioteorioita. Motivaatio on erittäin tärkeä tekijä vieraan kielen oppimistulosten selittäjänä, joten viime vuosikymmenellä ... -
Pleasure reading in English and in Finnish : The experiences of English language university students in Finland
Härkönen, Jenna (2024)Vieraalla kielellä vapaa-ajan lukemisella on todettu olevan positiivisia vaikutuksia kielen oppimisen kannalta. On todettu, että se voi parantaa esimerkiksi vieraan kielen luetun ymmärtämistä, lukunopeutta, kielioppia, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.