Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto | jyx@jyu.fi

  • suomi  |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Lehdet
  • EJBO : Electronic Journal of Business Ethics and Organizational Studies
  • 2007, Vol. 12
  • EJBO : 2007, Vol. 12, No. 1
  • Näytä aineisto
JYX > Lehdet > EJBO : Electronic Journal of Business Ethics and Organizational Studies > 2007, Vol. 12 > EJBO : 2007, Vol. 12, No. 1 > Näytä aineisto

Positioning Stakeholder Theory within the Debate on Corporate Social Responsibility

Thumbnail
Katso/Avaa
238.0Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Castelo Branco, M. & Lima Rodriques, L.(2007). Positioning Stakeholder Theory within the Debate on Corporate Social Responsibility EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 12 (1).  Retrieved from http://ejbo.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies
Tekijät
Castelo Branco, Manuel |
Lima Rodriques, Lúcia
Päivämäärä
2007

 
Companies engage in corporate social responsibility (CSR) mainly because they can reap some kind of benefits from such engagement. It is thus necessary to have a CSR notion which is able to address this important feature. The differing views regarding the role of business in society are often presented as being placed within the stakeholder-shareholder debate. This article tries to show that a useful notion of CSR should be based on a stakeholder view and should be capable of addressing both its normative and instrumental aspects. Companies are seen as having an obligation to consider society’s long-run needs and wants, which implies that they engage in activities that promote benefits for society and minimize the negative effects of their actions, so long as the company is not prejudiced by engaging in such activities.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)
ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685
Asiasanat
corporate social responsibilityshareholdersstakeholderssosiaalinen vastuusidosryhmät

Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fi

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201010042899

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • EJBO : 2007, Vol. 12, No. 1 [9]
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut
Tietosuojailmoitus
Open Science Centre