Radiokanavien imagon muodostuminen ja kuuluminen kanavien tunnuksissa
2010:22 | 2011:34 | 2012:23 | 2013:34 | 2014:65 | 2015:99 | 2016:65 | 2017:88 | 2018:72 | 2019:58 | 2020:33 | 2021:45 | 2022:40 | 2023:42 | 2024:61 | 2025:5
Tutkimuksessa tarkasteltiin sitä kuinka radiokanavien imagot muodostuvat ja kuuluvat erityisesti kanavien lyhyissä kanava- ja ohjelmatunnuksissa. Samalla vertailtiin kuinka radiokanavien omat lausunnot kanaviensa imagosta vastasivat kohderyhmänsä kuuntelijoiden mielipiteitä. Tutkittavana ikäryhmänä olivat 20!35-vuotiaat, sillä tämä ikäryhmä tuntee radiokanavien valikoiman ja tarjonnan melko hyvin, mutta ei siltikään kuulu suurimpiin
radionkuuntelijaikäluokkiin. Tutkimuksessa keskityttiin kahteen radiokanavaan, mutta tutkittiin kuitenkin ilmiötä yleisemmällä tasolla. Tuloksissa selvisi, että hyvin pienetkin äänimateriaalit vaikuttavat radiokanavan luomaan kokonaiskuvaan ja imagoon. Radiokanavien antamat imagokuvat puolestaan vaikuttavat usein kuuntelijoilla kuunneltavan kanavan valintaan. Kuuntelijoiden mielipiteet radiokanavien imagosta vastasivat melko hyvin kanavien omia imgotavoitteita.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5409]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kohti menestystä hyvällä maulla : imagon rakentuminen osana taidemuusikon brändäystä
Hänninen, Emilia (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten taidemuusikoiden menestys nykyään rakentuu ja miten imago ja brändäys vaikuttavat heidän uraansa. Tämän lisäksi tavoitteena oli muodostaa kokonaiskäsitys siitä, minkälaisia ... -
#Urheilukaupunki? : urheilun ja liikunnan hyödyntäminen kaupunki-imagon kirkastamisessa, case Kouvola
Olkku, Tapani (2020)Tässä pro gradu -työssä tutkitaan kaupunki-imagoja, niihin vaikuttavia tekijöitä ja niiden muuttamista. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, minkälaisten mekanismien kautta kaupungin imago syntyy ja miten siihen voi vaikuttaa. ... -
Rautainen pari : JYPin ja Valtran urheilusponsorointiyhteistyö ja mielikuvayhteyden muodostuminen
Ikonen, Aleksi (2020)Urheilubrändien ja sponsoreiden välistä mielikuvayhteyttä on tutkittu paljon, mutta pääosin kuluttajien näkökulmasta. Sponsorointisuhteen osapuolten mielikuvien tutkiminen on sen sijaan ollut vähäistä. Tämän tutkiminen on ... -
Itsearviointi suomalaisissa yliopistoissa: arvoja, kehittämistä ja imagon rakentamista
Huusko, Mira (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2009)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on analysoida suomalaisten yliopistojen ja niihin kuuluvien laitosten itsearviointia. Tutkimuksessa tarkastellaan, miten yliopistoissa ja laitoksilla ymmärretään itsearvioinnin käsite, ”itse” ... -
Imagon merkitys politiikassa nykypäivänä : Paavo Lipposen imagosta ja julkisuuskuvasta sanomalehdessä vaalien aikaan 2003
Uskelin, Annika (2010)Tutkimuksessani tutkitaan imagon merkitystä politiikassa nykypäivänä. Erityisesti Paavo Lipposen imagoa ja julkisuuskuvaa Aamulehdessä vaalien aikaan vuonna 2003.
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.