Spatial sign and rank based scatter matrices with applications
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-2942-8ISSN Search the Publication Forum
1457-8905Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3178]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Electrophysiological evidence supports the role of sustained visuospatial attention in maintaining visual WM contents
Liang, Tengfei; Chen, Xiaoyu; Ye, Chaoxiong; Zhang, Jiafeng; Liu, Qiang (Elsevier, 2019)Recent empirical and theoretical work suggests that there is a close relationship between visual working memory (WM) and visuospatial attention. Here, we investigated whether visuospatial attention was involved in maintaining ... -
Oppilaan visuaalisen hahmottamisen vaikeudet opettajien kertomana : näkökulmina koulun arki ja matematiikan oppiminen
Kiiski, Kati (2022)Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata alkuopetusikäisen oppilaan toimintaa koulun arjessa ja matematiikan opiskelussa, silloin kun visuaalisen hahmottamisen taidoissa on vaikeuksia. Lisäksi tutkimuksessa ... -
Lost or not? : designing and evaluating user interfaces of mobile map services : the viewpoint of supporting users' location awareness
Kuparinen, Liisa (University of Jyväskylä, 2016)The motivation for this thesis arose from the problem of people getting lost, both with and without mobile maps. I will answer a primary research question: 1) How can we support users’ location awareness with mobile ... -
k-Step shape estimators based on spatial signs and ranks
Taskinen, Sara; Sirkiä, Seija; Oja, Hannu (Elsevier, 2010)In this paper, the shape matrix estimators based on spatial sign and rank vectors are considered. The estimators considered here are slight modifications of the estimators introduced in Dümbgen (1998) and Oja and Randles ... -
"Asiat ei liity toisiinsa hänen mielessään samalla lailla kuin muilla" : alakouluikäisen ADHD -lapsen visuo-spatiaalisen hahmottamisen haasteet arjessa vanhemman ja opettajan arvioimana
Elomaa, Sannamari; Suni, Hanna (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten vanhemmat ja opettajat määrittelevät visuo-spatiaalisen hahmottamisen haasteet, miten he kokevat ne ja, miten he vastaavat lapsen haasteisiin arjessa. ADHD -lasten ...