Junnauskoe 0-20 ja peruslaskutoimituksien automatisoituminen alkuopetuksessa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Erityisopettajien kokemuksia toiminnallisen matematiikan toteuttamisesta alkuopetuksessa
Nyrhilä, Anniina; Saranpää, Juulia (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella erityisopettajien kokemuksia toiminnallisesta matematiikasta alkuopetuksessa. Tutkimuksemme pääpaino kohdistuu erityisopettajien kokemuksiin toiminnallisuudesta. Lisäksi ... -
Lasten matemaattisista taidoista kirjoittaminen esi- ja alkuopetuksessa laadituissa oppimissuunnitelmissa ja HOJKS-asiakirjoissa
Jaatinen, Virpi (2018)Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten esi- ja alkuopetuksen kolmiportaisen tuen oppimissuunnitelmissa ja HOJKS-asiakirjoissa kirjoitettiin lasten matemaattisista taidoista. Lisäksi selvitettiin, miten lapsen oppimisen tavoitteet ... -
Yhteenlaskustrategia-intervention vaikutukset yhteenlasku- ja vähennyslaskunopeuteen sekä aritmetiikkatehtävien ratkaisunopeuteen
Hytönen, Taina (2015)Aritmeettiset taidot, erityisesti yhteenlaskutaito, ovat tärkeitä taitoja opiskelun, työelämän ja arjessa selviämisen kannalta. Yhteenlaskutaito on pohja, jonka päälle muut matemaattiset taidot rakentuvat, joten yhteenlaskutaidon ... -
Numerical magnitude representation in developmental dyscalculia : behavioural and brain imaging studies
Price, Gavin (University of Jyväskylä, 2008) -
Verbal counting skill predicts later math performance and difficulties in middle school
Koponen, Tuire; Aunola, Kaisa; Nurmi, Jari-Erik (Elsevier, 2019)This study examined the role of verbal counting skill as an early predictor of math performance and difficulties (at or below −1.5 standard deviation in basic math skills) in middle school. The role of fourth-grade level ...