Mobiilisovellusten omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä
Authors
Date
2008Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
Tutkielman tarkoituksena on selvittää mitä innovaation diffuusioteorian sekä teknologian hyväksymismallin esittämiä seikkoja liittyy mobiilisovellusten omaksumiseen yksilötasolla, ja kuinka innovaatioiden diffuusioteoria sekä tek-nologian hyväksymismalli pystyvät selittämään mobiilisovellusten omaksumis-ta. Tässä tutkielmassa esitetään lyhyesti innovaatioiden diffuusioteorian (innovati-on diffusion theory) sekä teknologian hyväksymismallin (technology acceptan-ce model) perusajatukset. Tämän jälkeen tehdään kirjallisuuskatsaus aikaisem-piin tutkimuksiin, ja selvitetään mitkä näissä kahdessa teoriassa esitetyistä asi-oista vaikuttavat mobiilisovellusten omaksumiseen kuluttajien keskuudessa.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tietojärjestelmän omaksumiseen ja käytön jatkamiseen vaikuttavia tekijöitä : tapaustutkimus
Ronkainen, Pekka (2017)Tässä pro gradu -tutkimuksessa tarkastellaan aiempien tutkimuksien ja teorioiden valossa tietojärjestelmän käyttöönottoon, niiden omaksumiseen ja tietojärjestelmän käytön jatkamiseen liittyviä tekijöitä. Tietojärjestelmäprojektin ... -
Kriittisten käyttökokemusten vaikutus F-Securen Freedome-mobiilisovelluksen omaksumiseen ja jatkuvaan käyttöön
Nemtsinkoff-Rajala, Anna (2015)Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään miten kriittiset käyttökokemukset vaikuttavat F-Securen Freedome-mobiilisovelluksen omaksumiseen ja jatkuvaan käyttöön. Tutkimus jakautuu kahteen osaan: kirjallisuuskatsaukseen ja ... -
Pilvipohjaisten ERP -järjestelmien omaksumiseen vaikuttavia erikoispiirteitä
Heikinmäki, Antti (2016)Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee pilvipohjaisten ERP -järjestelmien omaksumiseen liittyviä erikoispiirteitä. Pilvipohjaiset ERP -järjestelmät ovat osa 1960-luvulta alkanutta toiminnanohjausjärjestelmien luonnollista ... -
Tuotehuhujen vaikutus innovaation omaksumiseen
Reivinen, Tuomas (2012)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan tuotehuhuja, eli markkinoilla liikkuvia epävirallisia tietoja tulevista uusista tuotteista, joita niiden valmistaja ei ole virallisesti vahvistanut. Aihetta tarkastellaan innovaation ... -
Muutosta tukevan organisaation vaikutus digitaalisten innovaatioiden diffuusioon mikroyrityksissä
Räisänen, Jaana (2018)Digitalisaatio tuo yrityksille hyötyjä, mutta sen tehokas hyödyntäminen vaatii digitaalisten innovaatioiden omaksumista ja leviämistä. Tässä tutkimuksessa on tarkasteltu, millä tavoin muutosta tukeva organisaatio voi ...