Puheviestintätaitojen arviointi lukion päättökokeessa
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sotungin lukion ohjausjärjestelmän arviointi ja kehittäminen
Sydänmaanlakka, Marianna (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2008) -
Lukion tuottamat jatkokoulutusvalmiudet korkeakoulutuksen näkökulmasta
Hautamäki, Jarkko; Säkkinen, Teppo; Tenhunen, Marja-Liisa; Ursin, Jani; Vuorinen, Jukka; Kamppi, Päivi; Knubb-Manninen, Gunnel (Koulutuksen arviointineuvosto, 2012) -
Oppiennätyksistä opetussuunnitelman perusteisiin : lukion kemian kansallisen opetussuunnitelman kehittyminen Suomessa vuosina 1918-2016
Vaskuri, Juhani (University of Jyväskylä, 2017)Kemiasta tuli itsenäinen oppiaine vuonna 1918. Lukion lukusuunnitelmaan kemia tuli vasta vuodesta 1941. Aina 1980-luvun puoleen väliin saakka opetussuunnitelmat olivat valtakunnanhallinnon antamia. Vuodesta 1985 lähtien ... -
“Doing the assignments almost feels like my own idea” – arviointi osana oppimisprosessia lukion kielenopetuksessa
Lonka, Petra (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Arvioinnin muutos on läpileikannut suomalaista perus- ja lukiokoulutuksen keskustelukenttää viime vuodet. Mitä ja miten pitäisi arvioida, jotta oppija hyötyy siitä? Työskentelyä, tehtävämäärää, tulosta vai kaikkea tätä ... -
Jotain sinne päin : lukion historian opetuksen arviointikulttuuri
Rautiainen, Matti; Räikkönen, Eija; Veijola, Anna; Mikkonen, Simo (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2020)Historianopetuksen tavoitteet nykyisessä lukiossa ovat laajat ja keskittyvät sisältöjen, historian taitojen sekä demokratiakansalaisuuden oppimiseen. Tässä artikkelissa tarkastelemme, millaisia arviointimenetelmiä lukion ...