Temperamentin arviointimenetelmien validiteetti : Infant Behavior Questionnaire -kyselyn validointi laboratoriohavaintojen avulla 6 kuukauden iässä
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Merkitysorganisaatiot todennettuina PMQ-kyselyn ja kirjoitettujen itseanalyysien avulla: menetelmien vastaavuuden vertailu
Pärssinen, Leni; Rantanen, Elina (2005) -
Katsaus PMI-kyselyn psykometrisiin ominaisuuksiin
Miettinen, Teemu (2002) -
Oppilaan varhaisen temperamentin yhteys opettajan arvioimaan lukutaitoon 3. luokalla : lukutaito ja lukukiinnostus mediaattoreina
Frimodig, Sara; Haarala, Elina (2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, ennustaako oppilaan varhainen temperamentti opettajan arviota oppilaan lukutaidosta 3. luokalla. Lisäksi haluttiin selvittää, medioiko oppilaan lukutaito ja lukukiinnostus ... -
Motorisen oppimisen vaikeuden tunnistaminen ja tukeminen kouluympäristössä
Asunta, Piritta (Jyväskylän yliopisto, 2018)Motorisen oppimisen vaikeudella, kuten kehityksellisellä koordinaatiohäiriöllä (DCD), tarkoitetaan huomattavaa vaikeutta oppia uusia motorisia taitoja ja soveltaa jo opittuja taitoja uusiin tilanteisiin. Tämän tutkimuksen ... -
Vanhemman temperamentin ja vanhemman kasvatustyylien yhteydet nuoren temperamentin kehitykseen
Jykylä, Johanna; Siiriä, Mira (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka temperamentti kehittyy 6.–9. luokan välillä ja kuinka vanhemman kasvatustyylit ovat yhteydessä nuoren temperamenttiin ja siinä tapahtuviin muutoksiin. Lisäksi tutkimme, ...