Aikuisdyslektikkojen ei-kielellinen visuaalis-auditorinen ja auditoris-visuaalinen assosiaatio-oppiminen
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Processing of sound rise time in children and adults with and without reading problems
Hämäläinen, Jarmo A. (University of Jyväskylä, 2007) -
Vieraiden kirjain-äänneyhteyksien oppiminen sekä kielellisen työmuistin yhteys oppimistulokseen
Sorsa, Aino (2019)Maisterintutkielmani tarkastelee vieraiden kirjain-äänneyhteyksien harjoittelua ja oppimista kahtena peräkkäisenä päivänä sekä kielellisen työmuistin osuutta oppimistulokseen. Tutkimukseni on tehty osana ChildBrain-tutki ... -
Typical and Atypical Development of Visual Expertise for Print as Indexed by the Visual Word N1 (N170w) : A Systematic Review
Amora, Kathleen Kay; Tretow, Ariane; Verwimp, Cara; Tijms, Jurgen; Leppänen, Paavo H. T.; Csépe, Valéria (Frontiers Media SA, 2022)The visual word N1 (N170w) is an early brain ERP component that has been found to be a neurophysiological marker for print expertise, which is a prelexical requirement associated with reading development. To date, no other ... -
Infant information processing and family history of specific language impairment: converging evidence for RAP deficits from two paradigms
Choudhury, N.; Leppänen, Paavo H.T.; Leevers, H. J.; Benasich, A.A. (Wiley-Blackwell Publishing Ltd., 2007)An infant's ability to process auditory signals presented in rapid succession (i.e. rapid auditory processing abilities [RAP]) has been shown to predict differences in language outcomes in toddlers and preschool children. ... -
Suvussa esiintyvän lukemisvaikeusriskin yhteys motoriseen ja kielelliseen kehitykseen : tallaako lapsi kielensä päälle?
Viholainen, Helena (Jyväskylän yliopisto, 2006)Helena Viholaisen pitkittäistutkimus osoitti, ettei suomalainen kansanuskomus kielen päälle tallaamisesta pidä paikkaansa. Päinvastoin varhainen liikuntataitojen oppiminen edistää myös kielellisten taitojen oppimista. ...