Normit ja opettajan työ
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Oppilaan sosioemotionaalisen tuen tarve ja opettaja-oppilassuhde, opettajan minäpystyvyys ja opettajan tarjoama sosioemotionaalinen tuki : alakoulun 3. - 6. -luokkien opettajien näkökulma
Niemelä, Maria (2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia ovat opetuksellisesti haasteelliset sosioemotionaalista tukea tarvitsevat oppilaat alakoulun 3. – 6. luokilla opettavien luokan- ja erityisopettajien kokemuksen mukaan. ... -
Lastentarhanopettaja lasten autonomian tukijana varhaiskasvatuksessa
Rautamies, Erja; Koivula, Merja; Vähäsantanen, Katja (Suomen Varhaiskasvatus ry., 2018)Pyrkimys autonomisuuteen on yksi ihmisen psykologisista perustarpeista, joka alkaa kehittyä noin kahdesta ikävuodesta eteenpäin. Autonomiaa on kuitenkin tutkittu empiirisesti hyvin vähän varhaiskasvatuksen kontekstissa ... -
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä
Puranen-Impola, Karoliina (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2022)Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022. -
Opettajan kadonnutta autonomiaa etsimässä
Lapinoja, Kari Pekka (Jyväskylän yliopisto, Chydenius-instituutti, 2006) -
"Mut entäs jos mä en mahdu siihen muottiin?" : käsityksiä opettajan työn rajoista ammatinvaihtokontekstissa
Hintikka, Mari; Ruotsalainen, Emmi (2019)Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opettajien ammatinvaihtoprosessin taustalla vaikuttavia ilmiöitä ja näin lisätä ymmärrystä sekä opettajuudesta että ammatinvaihdosta. Tutkimme käsityksiä opettajan ...