Maahanmuuttajaopettaja kohtaa työssään yksilön : kokeneen maahanmuuttajaopettajan suhtautumistapoja suomalaisuuteen ja vieraisiin kulttuureihin
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sosiaalityön toiseuttavia tulkintoja purkamassa : esimerkkinä kunniaan liittyvä väkivalta
Elfving Ström, Eeva (Sosiaalipoliittinen yhdistys, 2024)The article addresses interpretations made in social work that produce othering particularly in the context of honor-related violence. It analyzes how honor-related violence is perceived as a social problem in Finnish ... -
Teacher turn-allocation and repair practices in classroom interaction : a multisemiotic perspective
Kääntä, Leila (University of Jyväskylä, 2010)This study describes teacher turn-allocation and repair practices in classroom interaction. The primary aim is to investigate what kinds of embodied actions and other semiotic resources teachers draw on when allocating ... -
"Joka päivä mä opin suomen kieli silloin, kun mä puhun heidän kanssa" : uussuomalaisten nuorten kokemuksia suomalaiseen peruskouluun integroitumisesta
Väkevä, Titta (2009)TIIVISTELMÄ Väkevä, T. 2009. ”JOKA PÄIVÄ MÄ OPIN SUOMEN KIELI SILLOIN, KUN MÄ PUHUN HEIDÄN KANSSA” – Uussuomalaisten nuorten kokemuksia suomalaiseen peruskouluun integroitumisesta. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. ... -
Audience experience of commercial videos and feature length films : are they universal or culturally mediated?
Cañas-Bajo, Jose (University of Jyväskylä, 2017)Audiovisual contents constitute one of the most common ways of communicating information. However, audiovisual products are difficult to study because they integrate a lot of complex communication and artistic elements. ... -
Deutsche und finnische Kulturstandards aus eigenkultureller Perspektive
Möller, Jana; Holmlund, Tuula (2000)