University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

"Koulu on päässyt vankilasta" : ilon pedagogiikkaa Halmeniemen vapaalla kyläkoululla

Thumbnail
View/Open
1.2 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Vainio, Harri
Date
2007
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education

 
Keywords
Halmeniemen vapaa kyläkoulu vapaat koulut Summerhill pedagogiikka vaihtoehtoiset menetelmät opettajuus narratiivinen tutkimus toimintatutkimus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2007303

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25550]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • ”Ilman positiivista pedagogiikkaa en jaksaisi tehdä työtäni” : positiivisen pedagogiikan omaksumisen mahdollistamat muutokset opettajuudessa 

    Mursula, Aada (2023)
    Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia muutoksia ja käännekohtia positiivinen pedagogiikka on mahdollistanut opettajuudessa. Positiivisella pedagogiikalla tarkoitetaan pedagogista suuntausta, jossa huomio ...
  • Kerromme kuulevien koulusta : viittomakielisenä oppilaana yleisopetuksessa 

    Sivunen, Ulla (2007)
    Nykyään monet kuurot ja huonokuuloiset oppilaat integroidaan yleisopetukseen. Osa integroiduista lapsista on viittomakielisiä, joiden näkökulmaa integraatiosta ei ole aiemmin Suomessa tutkittu. Tutkimuksessa selvitettiin, ...
  • ‘I’m a foreign teacher’ : legitimate positionings in the stories of a migrant teacher 

    Ennser-Kananen, Johanna; Ruohotie-Lyhty, Maria (Routledge, Taylor & Francis Group, 2023)
    This qualitative study examines one migrant teacher’s identity positions in the context of a peer mentoring group setting in Finland. Combining theories of legitimacy and teacher narratives, this study asked which positions ...
  • "Steinerpedagoginen malli ja metodi on siinä mielessä niinku. ihana. että kaikki oppii sillo alaluokilla. ja tulee kaikki on mukana /siinä/," : steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta 

    Ylikotila, Tuomas (2012)
    Ylikotila, T. 2012. Steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kielten laitos. Pro gradu -tutkielma, 153 s. Tutkimukseni tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ...
  • The meanings of differentiated instruction in the narratives of Eritrean teachers 

    Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2021)
    The principles of inclusive education largely accepted by governments of different countries require differentiated classroom instruction to meet the diverse needs of individual students. Despite this, teachers have differing ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre