"Koulu on päässyt vankilasta" : ilon pedagogiikkaa Halmeniemen vapaalla kyläkoululla
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kerromme kuulevien koulusta : viittomakielisenä oppilaana yleisopetuksessa
Sivunen, Ulla (2007)Nykyään monet kuurot ja huonokuuloiset oppilaat integroidaan yleisopetukseen. Osa integroiduista lapsista on viittomakielisiä, joiden näkökulmaa integraatiosta ei ole aiemmin Suomessa tutkittu. Tutkimuksessa selvitettiin, ... -
"Steinerpedagoginen malli ja metodi on siinä mielessä niinku. ihana. että kaikki oppii sillo alaluokilla. ja tulee kaikki on mukana /siinä/," : steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta
Ylikotila, Tuomas (2012)Ylikotila, T. 2012. Steinerkieltenopettajien käsityksiä opettajuudesta. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kielten laitos. Pro gradu -tutkielma, 153 s. Tutkimukseni tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ... -
The meanings of differentiated instruction in the narratives of Eritrean teachers
Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2021)The principles of inclusive education largely accepted by governments of different countries require differentiated classroom instruction to meet the diverse needs of individual students. Despite this, teachers have differing ... -
Miten opettaja rakentaa pedagogisen auktoriteetin? Otteita opettajan arjesta
Harjunen, Elina (2002)Laadullisen tutkimuksen päätavoitteena oli pureutua siihen, miten opettaja ymmärtää ja rakentaa pedagogisen auktoriteettinsa koulun arjessa. Koska auktoriteettisuhde ei todennu ajatuksissa, puheessa ja kuvitelmissa, tutkin ... -
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?
Heiskanen, Noora (Jyväskylän yliopisto, 2019)Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan ...