Tradition and Legitimation in North Korea
Korhonen, P., & Cathcart, A. (2017). Tradition and Legitimation in North Korea. The Review of Korean Studies, 20(2), 7-32.
Julkaistu sarjassa
The Review of Korean StudiesPäivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Academy of Korean Studies, 2017. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Academy of Korean Studies. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
Since its debut in 2012, the Moranbong Band has served as a key symbol for the Kim Jongun-era
ruling style, limited cosmopolitanism, and ultimately political conservatism. This article analyses
the legitimacy strategies of North Korean official culture in the light of perceived internal needs for
change, even as the foundations of the traditional personality cult remain intact and strengthened by the
Band’s performances. Analysis of musical performances online and relevant comparative literature on
North Korean music form the core of the article. Finally, the article shows the arc from the Band as an
innovative symbol of possible liberalization into a far more conservative implement as time has gone on.
Because North Korea remains staunchly fixed as both the target and agent of a classical war propaganda
campaign, the country is far more renowned for missile tests, purges and labor camps than for its music;
this paper argues that culture is also a relevant aspect of North Korean life, and a significant carrier of
political legitimacy.
...
Julkaisija
Academy of Korean StudiesISSN Hae Julkaisufoorumista
1229-0076Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27793052
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
State composers and the red courtiers : music, ideology, and politics in the Soviet 1930s
Mikkonen, Simo (University of Jyväskylä, 2007)Venäläisiin arkistolähteisiin pohjaavassa väitöstutkimuksessaan Simo Mikkonen käsittelee Neuvostoliiton poliittisen eliitin ja taiteilijoiden keskinäisiä suhteita 1930-luvulla. Ajanjakso muistetaan Stalinin valtaannoususta ... -
Mimesis : filosofia, taide, yhteiskunta
Mikkonen, Jukka; Salminen, Antti (Jyväskylän yliopisto, 2017)Mimesis on yksi länsimaisen kulttuurin peruskäsitteistä. Jäljittely, esittäminen, toistaminen, matkiminen, kopioiminen, edustaminen – mimesiksellä on selitetty monenlaista toimintaa. Antiikissa taiteisiin, filosofiaan ja ... -
Musiikki vaikuttamisen keinona eduskuntavaaleissa 2019
Hautakangas, Hilda-Maria (2023)Vaikuttamisen keinoista on hyvä olla tietoinen, sillä lähes joka päivä kohtaamme tilanteita, joissa päätöksiimme, mielipiteisiimme, arvomaailmaamme tai mielikuviimme pyritään vaikuttamaan keinolla jos toisella. Etenkin ... -
Musiikkiasenteiden sosiopoliittiset ja ideologiset yhteydet
Saarinen, Kalle (2019)Maisterintutkielmani käsittelee eksploratiivisesti musiikkiasenteiden ja sosiopoliittisesti merkittävien asenteiden ja uskomusten yhteyttä. Tutkielman tavoitteena on tutkia kyseisen ilmiön moninaisia esiintymistapoja ... -
The two stories of economic sanctions : how Russia sanctions are legitimized in business news media
Saarinen, Sini (2017)Talouspakotteiden kaksi tarinaa : miten Venäjän vastaiset talouspakotteet on legitimoitu talousmedioissa. Tämän pro gradu -tutkielman päämääränä on selvittää, miten talouspakotteita käsitellään Suomen ja Venäjän suosituissa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.