Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMika Lähteenmäki
dc.contributor.authorMäntynen, Sinimari
dc.date.accessioned2017-03-02T09:41:29Z
dc.date.available2017-03-02T09:41:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1674722
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53166
dc.description.abstractTiivistelmä – Abstract Tässä tutkielmassa tarkastelen suomalaisen lastenvaatevalmistaja Reiman tuotteiden mainontaa sekä suomalaisessa että venäläisessä kulttuurisessa kontekstissa. Tutkin, millaisia asioita mainonnassa korostetaan, millä tavalla suomalaisuutta ja skandinaavisuutta tuodaan esille ja lisäksi onko mainosteksteissä sisällöllisesti eroa, eli miten kulttuurierot näkyvät mainosteksteissä. Reima on toiminut Venäjän markkinoilla jo 1960-luvun puolivälistä lähtien ja on saavuttanut siellä markkinajohtajan aseman. Yleensä ottaen Reiman tuotteita viedään jo yli 30 maahan ja vuonna 2016 80% myynnistä tulee Suomen ulkopuolelta. Venäjä on merkittävä maa viennin kannalta, ja Reima on laajentanut toimintaansa sinne 2010-luvulla. Yrityksellä on nykyisin oma myyntiorganisaationsa ja verkkokauppansa Venäjällä. Analysoin 24 mainosta, jotka kuuluvat Reiman verkkosivuilla olleeseen Lookbook-2015 – mainoskampanjaan. Menetelmänä käytän diskurssianalyysiä ja lisäksi markkinoinnin ja mainonnan teorioita. Analyysi tapahtuu 4 diskurssin avulla: tuoteominaisuuksien diskurssi, ideaalisen lapsuuden diskurssi, skandinaavisen alkuperän diskurssi sekä mainonnan kulttuuristen erojen diskurssi. Ensimmäinen diskurssi esittelee Reiman tuotteiden eri ominaisuuksia, joiden perusteella yrityksen imagoon liitetään laadukkuuden lisäksi lastenvaatteiden asiantuntijan sekä teknologisen edelläkävijän käsitteet. Toinen diskurssi luo kuvaa ideaalisesta lapsuudesta aktiivisena ja liikunnallisena, mitkä ovat myös tärkeä osa Reiman imagoa. Kolmas diskurssi nojaa paljolti erilaisiin stereotypioihin skandinaavisuudesta ja suomalaisuudesta. Neljännessä diskurssissa kulttuuriset erot näkyvät mainonnan kielenkäytössä ja suhtautumisessa lapsiin.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (139 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isorus
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherReima (yritys)
dc.subject.othercountry-of-origin effect
dc.titleReklamirovanie produkcii Reima v finskih i russkih kul'turnyh kontekstah : diskurs-analiz reklamy internet-sajta reima.fi
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201703021558
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.subject.methodDiskurssianalyysi
dc.date.updated2017-03-02T09:41:30Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysomainonta
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysokulttuurierot
dc.subject.ysomainokset
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot