From everyman's right to everyman's possibility
Meriläinen, M., & Piispanen, M. (2016). From everyman's right to everyman's possibility. In C. A. Shoniregun, & G. A. Akmayeva (Eds.), Proceedings of IICE 2016, Ireland International Conference on Education, Dublin, Ireland, April 25-28, 2016 (pp. 200-206). Infonomics Society.
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© 2016 Infonomics Society. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Infonomics Society. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This article describes a blended learning study
module that was carried out in class teachers’
adult education. The goal of the planning of this
module was to create a learning environment
that would give a student an optimal learning
experience in versatile, authentic, e-learning
environments. In the study, the ubiquitous learning model
was based on the principles of transformational
pedagogy (OED). The module was carried out in
flexible and versatile learning environments based
on transformational pedagogy, where knowledge
also included command of the 21st century
teaching skills 21.
The theoretical framework of the study module
followed the model of contextual-pedagogical
model [18]. The study module that was base
d on a strong pedagogical ground offered the students a
possibility to not only choose a suitable time for
studying, but also to acquire transversal
competences which are linked to transformational
pedagogy, as a part of an authentic learning
experience.
...
Julkaisija
Infonomics SocietyEmojulkaisun ISBN
978-1-908320-67-4Konferenssi
Ireland international conference on educationKuuluu julkaisuun
Proceedings of IICE 2016, Ireland International Conference on Education, Dublin, Ireland, April 25-28, 2016Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25711198
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jokamiehen oikeudesta jokamiehen mahdollisuudeksi
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (Helsingin yliopisto, 2016)Uudenlaisten pedagogisten mallien pohjalle suunnitellut opintokokonaisuudet lisäävät yliopistojen opintotarjonnan saavutettavuutta ja antavat yksilöille paremmat mahdollisuudet elinikäiseen oppimiseen. Luokanopettajien ... -
"Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners
Hallila, Hanna (2019)Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ... -
Evaluation of Student Teachers’ Perceived Quantitative Workload and Usefulness of an On-line Elementary Science Education Course Unit
Lindell, Anssi; Komulainen, Kamilla; Kähkönen, Anna-Leena; Mäntylä, Terhi (Univerzita Karlova, 2022)We have designed a 1 ECTS on-line science pedagogy unit as a part of a 6 ECTS science education course for elementary school student teachers. To improve the unit, we asked 169 participants to estimate their use of time ... -
Luokanopettajaopiskelijoiden äänenkäytön kehittäminen ja arviointimatriisin rakentaminen musiikinopetuksen pedagogisessa kontekstissa
Rautiainen, Katri-Helena (Taideyliopisto, 2022)The study investigated the impact of intervention on the students' (N=30) development of voice in speaking and singing on a short music course, which was included in the classroom teacher (elementary school teacher) education ... -
Luokanopettajien aikuiskoulutuksen opiskelijoiden kokemuksia koulutuksesta
Uusi-Ranta, Katri (2008)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.