Leirikoulu : ovi oikeaan elämään
Autio-Hiltunen, M., Hietala, M., Joutsenkylä, O., Lundberg, L., Perälä, A., Vario, M., & Vuoristo, S. (2014). Leirikoulu : ovi oikeaan elämään. Kansalaisyhteiskunta, 2014(1), 169-174. http://files.kotisivukone.com/kyts.kotisivukone.com/KY-lehti/2014-1/puh_autio-hiltunen.pdf
Julkaistu sarjassa
KansalaisyhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2014.
Leirikouluviikko Suomen ulkopuolella: opettajan painajainen vai mahdollisuus
tarjota oppilaille unohtumattomia oppimiskokemuksia ja toteuttaa opetussuunnitelmaa
monipuolisesti? Astuminen ulos luokkahuoneesta oppilasjoukon
kanssa on aina riski ja vaatii rohkeutta. Merkityksellisimmät oppimiskokemukset
saadaan kuitenkin usein luokan ulkopuolella. Näitä voivat olla esimerkiksi
oppilaiden hyvinvointiin ja osallistuvaan kansalaisuuteen liittyvät kokemukset
(OPH 2006). Toivomme, että vuonna 2016 käyttöön otettava perusopetuksen
opetussuunnitelman perusteet kehottaisi vielä nykyistä opetussuunnitelmaa
enemmän meitä opettajia toteuttamaan oppimista luokan ulkopuolella.
Julkaisija
Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0513Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24000268
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työelämään tutustumisesta elämään tutustumiseen (TET>ET) : kahdeksasluokkalaisten TET:n kritiikkiä ja kehittämisehdotuksia nuorten sosiaalisen pääoman kartuttamiseksi
Seppä, Marko (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2004) -
"Tunnen, että olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan" : toiminnan mielekkyys ikääntyneiden vapaaehtoistyöntekijöiden päiväkirjamerkinnöissä
Räihä, Kristiina (2012)Väestön ikääntyessä vapaaehtoistyön merkitys ja mahdollisuudet ovat saaneet kasvavaa huomiota sekä yleisessä keskustelussa että tieteellisen tutkimuksen alalla. Koska vapaaehtoistyöllä on ikääntyvien henkilöiden hyvinvoinnin ... -
"Tunnetaidot on avain siihen oikeaan oppimiseen" : 5. ja 6. luokan opettajien käsityksiä tunnetaitojen merkityksestä koulussa
Åfors, Magdalena; Välivaara, Sanna (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää 5. ja 6. luokan opettajien käsityksiä tunnetaitojen merkityksestä koulussa. Tutkimuksella pyrittiin selvittämään, eroavatko 5. ja 6. luokan opettajien käsitykset toisistaan vai ... -
Leirille kouluun? : luokanopettajien ja leirikoulun ohjaajien kokemuksia leirikoulun kasvatuksellisesta merkityksestä oppilaille
Cortés, Minna; Oksalahti, Tuuli (2017)Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia kasvatuksellisia merkityksiä Nuorisokeskus Villa Elban seikkailukasvatukseen pohjautuvilla leirikouluilla voi olla koululuokalle. Tutkimuksen teoriaosassa selvitämme, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.