Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLeskinen, Markku
dc.contributor.authorJunell, Janne
dc.contributor.authorNiittymäki, Tatu
dc.date.accessioned2016-01-11T17:54:04Z
dc.date.available2016-01-11T17:54:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1704662
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48310
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa tarkastellaan, miten ja millaisena alakouluikäisten lasten vanhemmat kokevat ja tietävät kolmiportaisen tuen. Tutkielman tarkoituksena oli saada lisää tietoa siitä, kuinka hyvin vanhemmat tietävät ja tuntevat kolmiportaisen tuen ja miten tyytyväisiä vanhemmat ovat lapsensa opettajaan. Tutkimukseen osallistuneet alakoulun oppilaiden vanhemmat olivat Keski-Suomesta (N=167). Aineisto kerättiin verkkokyselynä. Kyselylomakkeessa ensimmäisessä osiossa selvitettiin vanhempien taustatietoja ja heidän tietouttaan kolmiportaisesta tuesta. Lomakkeen toisessa osassa käytettiin valmista mittaria mittaamaan vanhempien tyytyväisyyttä oppilaan ensisijaiseen opettajaan. Aineistossa oli vastauksia kaikilta tuen portailta: yleiseltä(N=128), tehostetulta(N=20) ja erityiseltä(N=19) Tutkimuksen perusteella vastaajien tietyt taustatekijät, kuten vastaajan ikä, lapsen vuosiluokka, ensisijainen opettaja, tai oppilaan tuen taso eivät olleet yhteydessä vastaajien tietoisuuteen, mutta vastaajan koulutus oli tilastollisesti merkitsevä tekijä tietoisuuteen kolmiportaisesta tuesta siten, että korkeasti koulutetut olivat tietoisempia kolmiportaisesta tuesta kuin matalasti koulutetut. Tyytyväisyyttä tutkittaessa vastaajan koulutustausta oli erittäin merkitsevästi yhteydessä vanhempien arviointeihin siten, että korkeasti koulutetut olivat tyytyväisempiä kuin matalasti koulutetut. Oppilaan ikä, vastaajan ikä tai oppilaan luokka-aste eivät olleet yhteydessä tyytyväisyyteen opettajasta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (44 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherkolmiportainen tuki
dc.subject.otherlakimuutos
dc.subject.otherRTI-malli
dc.subject.otheryhteistyö
dc.subject.othervanhemmat
dc.titleKolmiportainen tuki peruskoulussa vanhempien kokemana
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201601111083
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.date.updated2016-01-11T17:54:05Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysokolmiportainen tuki
dc.subject.ysoyhteistyö
dc.subject.ysovanhemmat
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot