"Connaître une autre langue et savoir la parler est quelque chose de merveilleux" : French university students’ attitudes to and perceptions of using EFL
Kieliasenteita on tutkittu aktiivisesti jo 1960-luvulta lähtien. Tämä tutkimus pohjaa pääosin asennetutkimukseen pyrkiessään selvittämään ranskalaisten yliopisto-opiskelijoiden suhtautumista ja asenteita englannin kielen käyttöä kohtaan, sekä niiden muutosta ja sen
syitä.
Tutkimus toteutettiin internetissä kyselylomakkeena, johon vastasi 14 ranskalaista opiskelijaa. Lomake sisälsi sekä suljettuja että avoimia kysymyksiä, joista tässä tutkimuksessa laadullisen analyysin kohteena ovat erityisesti avoimet vastaukset. Lomake ja analyysi toteutettiin ranskaksi, ja vastaukset on käännetty englanniksi tulosten esittämistä
varten.
Tutkimuksessa selvisi, että lomakkeeseen vastanneiden ranskalaisten opiskelijoiden suhtautuminen englannin kielen käyttöön oli pääasiassa positiivista. Negatiiviset asenteet johtuivat pääosin huonosta kielen ja opetuksen tasosta. Muutokseen positiivisemmaksi oli vaikuttanut tärkeimpänä kielen aktiivinen käyttö, kielitaidon tason nouseminen ja
kokemukset ulkomailla asumisesta ja ulkomaisista ystävistä. Tutkimus tarjoaa jatkotutkimusmahdollisuuksia eritoten englanninopetuksen tasosta
Ranskassa sekä asenteiden muutoksesta ja niiden sukupolvikohtaisuudesta.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4984]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Finnish health care and social work students' perceptions of Finnish-English code-switching : a survey study
Rinne, Tiina (2015)Englannin kielen asema kansainvälisenä valtakielenä on vaikuttanut sen leviämiseen myös Suomessa. Laajalle levinnyttä vierasta kieltä käyttävät Suomessa moninaisin tavoin eri-ikäiset ja taitotasoltaan erilaiset ... -
Feedback on individual academic presentations: exploring Finnish university students’ experiences and preferences
Karoly, Adrienn (Research-publishing.net, 2015)With an increasing emphasis on measuring the outcomes of learning in higher education, assessment is gaining an ever more prominent role in curriculum design and development as well as in instructional practices. In ... -
Initial French language teacher education policy in Greece and curriculum evaluation among student teachers of FLE
Karatsiori, Marianthi (Centre for Applied Language Studies at the University of Jyväskylä, 2015)This paper presents initial language teacher education policy adopted in Greece and describes a study which examines student teachers’ of FLE (Français Langue Étrangère) perception of their initial teacher education and ... -
University students' attitudes towards phonemic transcription as a teaching method : a survey of English students
Nyyssönen, Valtteri (2017)Foneeminen tarkekirjoitus on pitkään ollut osa ääntämisen opetusta. Se on ainut tapa, jolla sanojen ja puhunnosten ääntämisasuun voidaan viitata ilman tulkinnanvaraa, ja lisäksi yksi harvoista visuaalisista apuvälineistä, ... -
"Oh I'd definitely pronounce my 'th's in a job interview" : Irish university students' attitudes towards the effects of a strong Irish accent on the outcome of a job interview in Ireland
Kinnunen, Katarina (2016)Vaikka monessa englanninkielisessä maassa on tehty laajoja aksenttikartoituksia ja -tutkimuksia, Irlanti on jäänyt suhteellisen huomiotta tällä saralla. Suurin osa aksenttitutkimuksista Irlannissa on keskittynyt maan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.