Haku
Aineistot 1-10 / 147
Acceptability of the e-authentication in higher education studies : views of students with special educational needs and disabilities
(Springer, 2021)
Trust-based e-assessment systems are increasingly important in the digital age for both academic institutions and students, including students with special educational needs and disabilities (SEND). Recent literature ...
Aivotärähdysten kuntoutukseen tarvitaan kokonaisvaltaista näkökulmaa
(Liikuntatieteellinen seura, 2022)
Analysing students’rating of the SLP Digitally Competent Educators
(European Association of Distance Teaching Universities, 2021)
This article uses student feedback to examine the perspective of participants in the short learning programme (SLP) pilot Digitally Competent Educators (DCE). This SLP was targeted at the continuous professional development ...
Autonomian tuki lisää urheilijoiden hyvinvointia
(Liikuntatieteellinen seura, 2022)
Avoimen yliopiston nollasuorittajat – miksi opinnot eivät etene?
(Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)
Nykyinen koulutuspolitiikka vastaa työelämän muutostarpeisiin ohjaamalla työuran eri vaiheissa olevia aikuisia kehittämään osaamistaan jatkuvan oppimisen hengessä. Moni hakeutuu toiveikkaana avoimeen yliopistoon, mutta ...
Biotalousalan osaamissalkku osaamistaan kehittäville
(Jyväskylän yliopisto, 2017)
Cross-Cultural Validation of Assessment Instruments Used in Career Counselling and Guidance in the Nordic countries : Etic and Emic Approaches
(Brill, 2020)
The cross-cultural application and research on assessment instruments used in career counselling and guidance in the Nordic countries is discussed. Three examples where etic and emic approaches to establish the cross-cultural ...
Developing E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education
(Sciendo, 2020)
Sähköinen tunnistautuminen on yksi keskeisistä teemoista verkko-opetuksessa, -opiskelussa ja - arvioinnissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opiskeluunsa erityistä tukea tarvitsevien yliopisto-opiskelijoiden ...
Developing Students Well-Being and Engagement in Higher Education during COVID-19 : A Case Study of Web-Based Learning in Finland
(MDPI AG, 2023)
COVID-19 rapidly and extensively changed the normal everyday practices of societies, and there is no going back to the past. Universities also had to adapt and re-establish their normal routines, from policies to practices. ...
Dialogi ja vertaisuus mentoroinnissa
(2006)
Onko tasavertainen dialogi mahdollista mentoroinnissa? Ehdotamme mentoroinnin tarkasteluun mallia, joka auttaa välttämään toisaalta autoritaarisuuden ja hierarkkisuuden, toisaalta naiivit odotukset täydellisestä tasa-arvosta. ...