APO-opintokokonaisuus pedagogisen merkitysperspektiivin kriittistä reflektiota tukemassa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Mustakorpi, Henni
dc.date.accessioned 2012-11-20T10:18:47Z
dc.date.available 2012-11-20T10:18:47Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201211203038 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/40380
dc.description.abstract Tutkimukseni tarkoitus on selvittää millainen aikuiskouluttajan pedagogisten opintojen anti on pedagogisen merkitysperspektiivin kehittymisen näkökulmasta. Arvioin APO -opintojen toteutumista Jack Mezirowin transformatiivisen oppimisteorian näkökulmasta. Tutkimusaineisto on kerätty kyselylomakkeella Jyväskylän yliopiston aikuiskouluttajan pedagogisten opintojen 2006–2007 vuosikurssin opiskelijoilta. Tutkimuskyselyyn vastasi 80/97 opiskelijaa. Kyselylomakkeessa on strukturoituja ja avoimia kysymyksiä. Analyysi on kuvailevaa strukturoitujen kysymysten osalta ja avoimien kysymysten analyysissä menetelmänä on sisällön analyysi. Tutkimukseni tulosten mukaan APO -opintokokonaisuus tarjoaa emansipatorista koulutusta. Opiskelijoiden kriittistä reflektiota tuetaan opintojen rakenteilla ja sitä myötä opiskelijoilla on mahdollisuus oman pedagogisen merkitysperspektiivin uudelleen arviointiin. Oppimisryhmä ja vertaistuki ovat merkittäviä oppimisprosessin kannalta. Oppimispäiväkirjat, opetusfilosofia sekä itsearviointi tukevat opiskelijoiden pedagogisen kehitystä sosiaalisen vuorovaikutuksen ohella. Opintojen toimintaperiaatteiden: dialogisuus, omakohtaisuus ja tutkiva asenne anti on opinnoissa hyvä. fi
dc.format.extent 104 s.
dc.language.iso fin
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.subject.other merkitysperspektiivi
dc.subject.other aikuiskouluttajan pedagogiset opinnot
dc.title APO-opintokokonaisuus pedagogisen merkitysperspektiivin kriittistä reflektiota tukemassa
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201211203038
dc.subject.ysa pedagogiikka
dc.subject.ysa aikuiskoulutus
dc.subject.ysa aikuiskouluttajat
dc.subject.ysa uudistava oppiminen
dc.subject.ysa oppiminen
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.contributor.tiedekunta Kasvatustieteiden tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Education en
dc.contributor.laitos Kasvatustieteiden laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Education en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine aikuiskasvatus fi
dc.date.updated 2012-11-20T10:18:48Z

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record