”Pieni kiinalainen vuosi” – Kiinan kielen opetuksen aloittaminen Jyväskylän lukioissa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Salomaa, Eveliina
dc.date.accessioned 2012-11-12T11:19:30Z
dc.date.available 2012-11-12T11:19:30Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Salomaa, E. (2011, 4.10.2011). ”Pieni kiinalainen vuosi” – Kiinan kielen opetuksen aloittaminen Jyväskylän lukioissa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
dc.identifier.issn 1799-0181
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/40276
dc.description.abstract Jyväskylän lukioissa alkaa kiinan kielen opetus keväällä 2012, kunhan sopiva opettaja löytyy. Kiinan kielen opetuksen aloittamista Jyväskylän lukioissa on ollut ajamassa Cygnaeus-lukion rehtori Ari Pokka, jota haastattelin asian tiimoilta. Pokka kertoi, että kiinan kielen opetuksesta on puhuttu jo vuosista 2005 ja 2006 alkaen, mutta hanke toteutui vasta nyt, sillä aiemmin siihen ei ole ollut varaa. Kiinan kielen ja sen opetuksen lisäksi keskustelimme haastattelun aikana Jyväskylän lukioissa tehtävistä kielivalinnoista sekä lukioiden tulevaisuuden näkymistä. fi
dc.language.iso fin
dc.publisher Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseries Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.uri http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
dc.rights © Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.subject.other haastattelu fi
dc.subject.other kielivalinnat fi
dc.subject.other kiinan kieli fi
dc.subject.other lukio fi
dc.title ”Pieni kiinalainen vuosi” – Kiinan kielen opetuksen aloittaminen Jyväskylän lukioissa fi
dc.type Artikkeli fi
dc.type Article en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201211122965
dc.type.uri http://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.version Kustantajan viimeinen versio
eprint.status http://purl.org/eprint/status/NonPeerReviewed

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record