Interkultuurinen opettajankoulutus Oulun yliopistossa
Jokikokko, K., Järvelä, M.-L. & Räsänen, R. (2012, 5.9.2012). Interkulttuurinen opettajankoulutus Oulun yliopistossa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Artikkelissa kuvataan Oulun Yliopiston Interkulttuurista opettajankoulutusohjelmaa (ITE). Artikkeli esittelee koulutuksen taustaa, syntyhistoriaa, sisältöä ja käytänteitä sekä esittelee koulutusohjelman erityisluonnetta. Artikkelissa korostetaan, että vaikka koulutusohjelman opetuskieli on pääosin englanti, kyseessä ei ole englanninkielinen opettajankoulutus vaan koulutus, joka paneutuu erityisesti kansainvälisyyden ja moninaisuuden kysymyksiin kasvatuksen kentällä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Musiikinopettajuus musiikkikasvatuksen koulutusohjelmassa Jyväskylän yliopistossa
Hämäläinen, Kirsti (1996) -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
“--So that they would get those feelings of ‘I got this’ and ‘I can do this’’” : teaching English to Finnish as a second language pupils: EFL teachers’ perspectives
Myyrä, Aliisa (2019)Monikielisyys ja -kulttuurisuus ovat keskeinen ilmiö 2010-luvun Suomessa. Vieraskielisten ihmisten määrä on kasvanut viime vuosikymmenten aikana vauhdilla koko maassa ja siten myös kouluissamme. Koska monikulttuurisuuden ... -
Ulkomaalaistaustaisten luokanopettajaopiskelijoiden ajatuksia monikulttuurisesta osaamisesta ja opettajankoulutuksesta
Nygård, Amanda (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää ulkomaalaistaustaisten luokanopettajaopiskelijoiden ajatuksia opettajan monikulttuurisesta osaamisesta sekä sen merkityksestä ulkomaalaistaustaisia lapsia kohdatessa. Lisäksi ... -
Ohjauksen painopisteet monikulttuurisessa ammatillisessa opettajankoulutuksessa
Lemechkova-Toivonen, Alla (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2007)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.