Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Ruohotie-Lyhty, Maria
dc.date.accessioned 2012-11-09T10:17:37Z
dc.date.available 2012-11-09T10:17:37Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Ruohotie-Lyhty, M. (2012, 5.9.2012). Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.identifier.issn 1799-0181
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/40215
dc.description.abstract Tavassa ymmärtää kieli ja kielenopetus on tapahtunut huomattava teoreettinen muutos viime vuosikymmenien aikana. Käytännön kielenopetuksen muutokset kouluissa ovat kuitenkin olleet hitaita. Muutosprosessin ymmärtämisessä opettajatutkimus on keskeisessä asemassa. Vastavalmistuneiden opettajien käytännön kielenopetuksen muotoutumista ja käsityksiä kielestä oppiaineena selvitettiin Maria Ruohotie-Lyhdyn väitöstutkimuksessa 3-4 ensimmäisen työvuoden aikana. Tulokset nostavat esille opettajankoulutukseen ja kouluihin liittyviä kehittämishaasteita. fi
dc.language.iso fin
dc.publisher Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseries Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.uri http://www.kieliverkosto.fi/journals/syyskuu2012/
dc.rights © Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.subject.other kielet fi
dc.subject.other opetus fi
dc.subject.other opettajat fi
dc.subject.other tutkimus fi
dc.title Vastavalmistuneiden kielenopettajien ammatillinen kehittyminen ja toimijuus fi
dc.type Artikkeli fi
dc.type Article en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201211092896
dc.subject.kota 612
dc.type.uri http://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.version Kustantajan versio
eprint.status http://purl.org/eprint/status/NonPeerReviewed

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record