Afro-amerikkalainen vastarinnan muisti ja rap-musiikki : rodullisuuden ja etnisyyden diskurssit afrosentrisessä rapissa
Tekijät
Päivämäärä
1995Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Historiaa, politiikkaa ja historiapolitiikkaa Italiassa : taistelu Vastarinnan ja ”natsifasismista” vapautumisen muistamisesta toisen maailmansodan jälkeen
Parvikko, Tuija (Lähihistorian tutkimuksen seura, 2022)Lähihistorian merkkipaalut ja niiden kansalliseen muistamiseen liittyvät kiistat kietoutuvat Italiassa toistuvasti päivänpolitiikkaan. Artikkelissa kysytään, miksi varsinkin ”natsifasismista” vapautumisen muistopäivä 25. ... -
”Hyvä yleisö on tervetullutta uudelleenkin” : yleisötyön diskurssit Rondo Classic -lehdessä
Ahonen, Jenni (2021)Tässä työssä tarkasteltiin yleisötyön diskursseja suomalaisessa klassisen musiikin aikakauslehdessä Rondo Classicissa vuosina 2010 ja 2019. Työn ensimmäisessä osassa yleisötyö määritellään yleisötyön erilaisten mallien ja ... -
Alakulttuuri median silmin : elektronisen musiikin uutisoinnin diskurssit suomalaisissa sanomalehdissä
Puolakanaho, Markus (2021)Tässä tutkielmassani analysoin elektronisen musiikin uutisoinnin diskursseja suomalaisten sanomalehtien verkkoartikkeleissa. Tarkoitus oli selvittää, miten elektronisesta musiikista puhutaan kaupallisessa mediassa. ... -
The Effect of Memory in Inducing Pleasant Emotions with Musical and Pictorial Stimuli
Maksimainen, Johanna; Wikgren, Jan; Eerola, Tuomas; Saarikallio, Suvi (Nature Publishing Group, 2018)Music is known to evoke emotions through a range of mechanisms, but empirical investigation into the mechanisms underlying different emotions is sparse. This study investigated how affective experiences to music and pictures ... -
Musiikin opiskelun siirtovaikutuksia : katsaus empiirisiin tutkimuksiin
Eerola, Päivi-Sisko (Sibelius-akatemia, 2014)The impact of music education on nonmusical abilities has been assumed for many years, bur empirical evidence from systematically conducted studies is scarce and scattered. This is the first review in Finnish of empirical ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.