Show simple item record

dc.contributor.authorKantosalo, Panu
dc.date.accessioned2012-06-08T10:41:09Z
dc.date.available2012-06-08T10:41:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1218273
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/38002
dc.description.abstractVerkkosivujen jatkuva kehittäminen on tämän päivän organisaatioille tärkeää, koska muuttuvat stakeholdersuhteet, teknologinen kehitys sekä taloudelliset tavoitteet asettavat sille monia vaatimuksia. Kyky vastata olemassa oleviin ja ennustettaviin tarpeisiin tarkoittaa viestinnän monitoroinnin merkityksen korostumista. Verkkoviestinnän ja sen mahdollisuuksien tutkimisella voidaan selvästi parantaa organisaatioiden menestymistä. Tämä tutkimus kohdennettiin traktorinvalmistaja Valtra Oy Ab:n verkkosivuihin ja niiden käyttäjiin. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan käyttäjien tämänhetkistä tyytyväisyyttä sekä involvoituneisuutta Valtran verkkosivuihin ja Valtraan. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin saada vastauksia Valtran verkkosivujen kehittämistarpeista sekä myös Valtran sosiaaliseen mediaan osallistumisen tarpeellisuutta. Tutkimus toteutettiin kyselynä Valtran verkkosivuilla. Se tehtiin useina eri kieliversioina, joihin vastauksia saatiin kaikista maista, missä Valtralla oli omat verkkosivustot. Kyselyllä kerättiin kvantitaviisellä sekä kvalitatiivisellä analyysillä purettavissa olevaa dataa. Monimenetelmällisesti purettuna tutkimuksen aineistosta on voitu tehdä johtopäätöksiä Valtran verkkosivujen kehittämiseen ja ylläpitoon. Tutkimuksen mukaan Valtran verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat suurimmalta osin linkittyneitä maatalouteen niin ammattinsa kuin kiinnostuksiensa kautta. Verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat myös ikäjakaumaltaan suhteellisen nuoria. Valtran stakeholdereiden keskuudessa oli havaittavissa involvoituneisuutta, mikä ilmeni haluna saada Valtraa osallistumaan enemmän sosiaaliseen mediaan sekä verkkosivujen sisällölliseen kehittämiseen. Tutkimuksen tuloksena saatiin useita Valtran verkkosivuihin sovellettavissa olevia kehittämisideoita, joilla organisaation verkkoviestintää voidaan entisestään tehostaa sekä parantaa.
dc.format.extent90 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherValtra
dc.titleValtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201206081834
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2012-06-08T10:41:09Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysostakeholder-teoria
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record