Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorNisula, Rosa
dc.date.accessioned2012-03-13T07:47:53Z
dc.date.available2012-03-13T07:47:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37555
dc.description.abstractInternet ja sosiaalinen media ovat tarjonneet uusia kanavia kaupankäyntiin ja markkinointiin. Markkinoijat kilpailevat asiakkaiden huomiosta verkossa erilaisin markkinointikeinoin, kun kuluttajat viettävät verkossa yhä enemmän aikaansa. Näkyvyyden saaminen voi kuitenkin olla haastavaa. Samalla sosiaalinen media ja sen erilaiset työkalut ovat tarjonneet kuluttajille tehokkaat kommunikoinnin ja verkottumisen välineet, mitä markkinoijat ovat pyrkineet viime vuosina hyödyntämään. Verkon ryhmätarjouspalvelut ovat yksi uusista sovelluksista, jotka hyödyntävät tehokkaasti ja monipuolisesti verkon tarjoamia mahdollisuuksia. Ryhmätarjouspalvelut välittävät kuluttajille yritysten tarjoushintaisia lahjakortteja hyödyntäen kuluttajien sosiaalista luonnetta tarjouksen menestymisen takaamiseksi. Palveluiden ideana on olla paitsi hyvää liiketoimintaa, niin myös toimia kannattavana markkinointi- ja asiakashankintakanavana yrityksille sekä houkuttelevana mahdollisuutena kuluttajille. Tutkielmassa luodaan katsaus ryhmätarjouspalveluihin sekä niiden käsitteelliseen ympäristöön: mitä ryhmätarjouspalvelut ovat, ja mitkä tekijät tukevat niiden menestystä. Lisäksi käsitellään palveluyritysten markkinointia ja asiakashankintaa, joille palveluiden erityispiirteet tuovat haasteita. Lopuksi tutkielmassa tarkastellaan tarkemmin ryhmätarjouspalveluiden soveltuvuutta nimenomaan palveluyrityksen asiakashankintaan. Tutkimusmenetelmänä tutkielmassa on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa pääasiallisina lähteinä ovat olleet tieteelliset artikkelit. Tutkielman keskeisenä tuloksena voidaan todeta, että ryhmätarjouspalvelut tarjoavat palveluyritysten asiakashankinnan näkökulmasta mahdollisuuksia, mutta tarjousten käyttämiseen markkinointikeinona liittyy myös uhkia, jotka voivat oleellisesti vaikuttaa yrityksen toimintaan ja tulokseen. Analysoimalla palveluiden käytön vaikutukset omaan toimintaansa, asettamalla ryhmätarjouspalveluiden käytölle selkeät tavoitteet sekä muokkaamalla tarjouksen ehdot niiden mukaiseksi, palveluyritykset voivat hyötyä ryhmätarjouspalveluiden käytöstä saamalla asiakaskontakteja, jotka tulevat olemaan kannattavia pidemmälläkin aikavälillä.fi
dc.language.isofin
dc.subject.otherryhmätarjouspalvelutfi
dc.subject.otherpalveluyrityksetfi
dc.subject.otherasiakashankintafi
dc.subject.othermarkkinointifi
dc.subject.otherpromootiotfi
dc.subject.othersosiaalinen mediafi
dc.titleRyhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201203131420
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons.en
dc.rights.accessrightsLuettavissa tekijänoikeudellisista syistä vain Jyväskylän yliopiston Tietojenkäsittelytieteiden laitoksella.fi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot