Åländska : 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Harju-Luukkainen, Heidi
dc.contributor.author Nissinen, Kari
dc.date.accessioned 2012-03-01T13:15:24Z
dc.date.available 2012-03-01T13:15:24Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.isbn 978-951-39-4465-0
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-4465-0 en
dc.identifier.uri http://ktl.jyu.fi/img/portal/21463/Verkkoversio_101.pdf en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/37470
dc.description.abstract År 2009 deltog åländska skolor för andra gången med ett större sampel i PISA (Programme for International Student Assessment), OECD:s internationella studie som undersöker elevers förmågor i och attityder till läsning, matematik och naturvetenskap. År 2009 deltog redan över 60 länder och områden i undersökningen. I den här rapporten presenteras resultatnivån på Åland. Resultatnivån för de 151 åländska ungdomarnas prestationer i läsförmåga, matematik och naturvetenskaper jämförs med de nationella resultaten och resultaten i andra nordiska länder samt andra deltagande länders resultat. Ett stort intresse riktas även mot könsskillnaderna som traditionellt sett har varit stora i Finland. fi
dc.format.extent Verkkokirja (81 s.).
dc.language.iso swe
dc.publisher Jyväskylä universitet
dc.relation.isversionof PDF
dc.title Åländska : 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:ISBN:978-951-39-4465-0
dc.subject.ysa PISA-tutkimus
dc.subject.ysa opiskelu
dc.subject.ysa suomenruotsalaiset
dc.subject.ysa ruotsinkieliset
dc.subject.ysa suomenkieliset
dc.subject.ysa oppimistulokset
dc.subject.ysa koululaiset
dc.subject.ysa lukeminen
dc.subject.ysa matematiikka
dc.subject.ysa luonnontieteet
dc.subject.ysa Ahvenanmaa

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record