Muutosprosessi pk-yrityksessä : viestinnän ja markkinoinnin näkökulmia

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Kantonen, Päivi
dc.date.accessioned 2011-08-23T05:18:48Z
dc.date.available 2012-06-01T21:45:04Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011082311276 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/36573
dc.description.abstract Tutkimuksen tavoite oli kehittää pk-yrityksen viestintää ja markkinointia. Tutkittava yritys on keskisuomalainen perheyritys, joka on toiminut viestintä- ja mainosalalla yli 20 vuotta. Sillä on kaksi toimipistettä, joista toinen on Savossa. Tutkimuksen tarkoitus oli arvioida yrityksen nykytila sekä esittää kehittämisehdotuksia eli käytännössä tehdä asioita, joita yrittäjät eivät ole itse ehtineet tehdä työkiireidensä vuoksi. Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksena, johon otettiin ajallisesti kaksi vertailukohtaa. Ensimmäisessä vaiheessa maaliskuussa 2009 toteutettiin teemahaastattelut koko henkilöstölle sekä johdolle eli yhteensä 12 ihmiselle. Vertailukohdaksi otettiin tammi-helmikuu 2010, jolloin tehtiin ryhmähaastattelut kolmelle ryhmälle: päätoimipaikan ja sivutoimipisteen henkilöstölle sekä johdolle, johon kuuluvat yrittäjäpariskunta ja heidän poikansa, joka on yrityksen uusi toimitusjohtaja. Teema- ja ryhmähaastatteluiden välissä yritykselle laadittiin kehittämissuunnitelma, jota tarkennettiin vielä ryhmähaastatteluiden jälkeen. Lisäksi yrityksessä tehtiin havaintoja aina kevääseen 2011 saakka. Yritys on muutostilanteessa. Tutkimushetkellä taantuma sekoittaa taloustilannetta, minkä lisäksi yritys toteuttaa sukupolven/omistajanvaihdosta. Muutokset tuovat yritykselle uusia haasteita ja vähenevät työt aiheuttavat paineita irtisanomisille. Yrityksen sisäinen viestintä ja markkinointi kaipaavat järjestelmällisyyttä ja resursseja. Johtaminen on hieman sekavaa, eikä työhyvinvointiin tai motivointiin panosteta tarpeeksi. Muun muassa näitä kehittämistarpeita olen peilannut alan kirjallisuuteen ja tehnyt niiden pohjalta yritykselle kolmivaiheisen kehittämissuunnitelman.
dc.format.extent 148 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other pk-yritys
dc.subject.other sisäinen viestintä
dc.subject.other työyhteisöviestintä
dc.subject.other esimiesviestintä
dc.title Muutosprosessi pk-yrityksessä : viestinnän ja markkinoinnin näkökulmia
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011082311276
dc.subject.ysa pienet ja keskisuuret yritykset
dc.subject.ysa sisäinen tiedotus
dc.subject.ysa työyhteisöt
dc.subject.ysa viestintä
dc.subject.ysa esimiehet
dc.subject.ysa Keski-Suomi
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Viestintätieteiden laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Communication en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine yhteisöviestintä fi
dc.date.updated 2011-08-23T05:18:48Z

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record