Musiikki brändin vahvistajana : äänibrändäyksen teoreettinen perusta

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Nieminen, Tommi
dc.date.accessioned 2011-08-03T08:33:59Z
dc.date.available 2011-08-03T08:33:59Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/36532
dc.description.abstract Huolimatta siitä, että musiikkia on jo pitkään laajasti hyödynnetty markkinoinnissa, sen roolia brändin rakentamisessa ei ole juurikaan tieteellisesti tutkittu. Tämän vuoksi aihepiiriin liittyvät käsitteetkään eivät ole vielä vakiintuneet. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millä tavoin musiikkia voidaan hyödyntää brändin rakentamisen elementtinä ja mihin musiikin hyödyntämisen brändäyksessä on oletettu perustuvan. Tutkimus luo katsauksen aiemmasta äänibrändäykseen liittyvästä tutkimuksesta. Aiemman tutkimuksen pohjalta esitetään kokoava malli äänibrändäysprosessin toiminnasta. Tutkimus tuo esille sen, että mainosmusiikki ei yksistään riitä kuvaamaan kaikkia niitä kohtaamisympäristöjä, joissa musiikkia voidaan nykyään hyödyntää brändäyksessä. Lisäksi tutkimus antaa alan toimijoille ja aiheesta kiinnostuneille perustietoa äänibrändäyksestä koskien musiikin ja äänen hyödyntämistä brändin rakentamisessa äänellisenä osana brändi-identiteettiä. fi
dc.language.iso fin
dc.subject.other äänibrändäys, brändi, mainosmusiikki, markkinointiviestintä fi
dc.title Musiikki brändin vahvistajana : äänibrändäyksen teoreettinen perusta
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011080311208
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Kandidaatintutkielma fi
dc.type.ontasot Bachelor's thesis en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record