Kohti menestystä hyvällä maulla : imagon rakentuminen osana taidemuusikon brändäystä

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Hänninen, Emilia
dc.date.accessioned 2011-06-22T14:51:54Z
dc.date.available 2011-06-22T14:51:54Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011062211050 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/27221
dc.description.abstract Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten taidemuusikoiden menestys nykyään rakentuu ja miten imago ja brändäys vaikuttavat heidän uraansa. Tämän lisäksi tavoitteena oli muodostaa kokonaiskäsitys siitä, minkälaisia haasteita taidemuusikko kohtaa uransa alkuvaiheessa ja minkälaisin ulkomusiikillisin keinoin hänen on mahdollista erottua edukseen muista muusikoista. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla sekä klassisen musiikin esiintyviin taiteilijoihin erikoistuneita taiteilija-agentteja että solistista uraa tekeviä taiteilijoita. Tutkimusaineisto koostui yhdeksästä teemahaastattelun keinoin toteutetusta yksilöhaastattelusta. Tutkimus oli luonteeltaan kvalitatiivinen ja kartoittava. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että taidemuusikoiden imagoon ja brändäykseen panostaminen on jossain määrin vierasta taidemusiikin kentällä. Haastatellut henkilöt suhtautuivat hyvin eri tavoin imagon vaikutukseen ja brändäykseen riippumatta siitä edustivatko he agentteja vai taiteilijoita. Haastateltujen asenteissa ja toimintatavoissa oli kuitenkin suuria eroja. Tulosten perusteella näyttää kuitenkin siltä, että myös klassisen musiikin taiteilijoiden imagoon ja markkinointiin tullaan kiinnittämään enemmän huomiota tulevaisuudessa.
dc.format.extent 89 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other muusikot
dc.subject.other imago
dc.subject.other mielikuva
dc.subject.other brändi
dc.subject.other taidemusiikki
dc.subject.other musiikin markkinointi
dc.title Kohti menestystä hyvällä maulla : imagon rakentuminen osana taidemuusikon brändäystä
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011062211050
dc.subject.ysa muusikot
dc.subject.ysa imago
dc.subject.ysa mielikuvat
dc.subject.ysa brändit
dc.subject.ysa taidemusiikki
dc.subject.ysa musiikki
dc.subject.ysa markkinointi
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master’s thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Musiikin laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Music en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine musiikkitiede fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record