Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHänninen, Emilia
dc.date.accessioned2011-06-22T14:51:54Z
dc.date.available2011-06-22T14:51:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1163344
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/27221
dc.description.abstractTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten taidemuusikoiden menestys nykyään rakentuu ja miten imago ja brändäys vaikuttavat heidän uraansa. Tämän lisäksi tavoitteena oli muodostaa kokonaiskäsitys siitä, minkälaisia haasteita taidemuusikko kohtaa uransa alkuvaiheessa ja minkälaisin ulkomusiikillisin keinoin hänen on mahdollista erottua edukseen muista muusikoista. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla sekä klassisen musiikin esiintyviin taiteilijoihin erikoistuneita taiteilija-agentteja että solistista uraa tekeviä taiteilijoita. Tutkimusaineisto koostui yhdeksästä teemahaastattelun keinoin toteutetusta yksilöhaastattelusta. Tutkimus oli luonteeltaan kvalitatiivinen ja kartoittava. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että taidemuusikoiden imagoon ja brändäykseen panostaminen on jossain määrin vierasta taidemusiikin kentällä. Haastatellut henkilöt suhtautuivat hyvin eri tavoin imagon vaikutukseen ja brändäykseen riippumatta siitä edustivatko he agentteja vai taiteilijoita. Haastateltujen asenteissa ja toimintatavoissa oli kuitenkin suuria eroja. Tulosten perusteella näyttää kuitenkin siltä, että myös klassisen musiikin taiteilijoiden imagoon ja markkinointiin tullaan kiinnittämään enemmän huomiota tulevaisuudessa.
dc.format.extent89 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othermuusikot
dc.subject.otherimago
dc.subject.othermielikuva
dc.subject.otherbrändi
dc.subject.othertaidemusiikki
dc.subject.othermusiikin markkinointi
dc.titleKohti menestystä hyvällä maulla : imagon rakentuminen osana taidemuusikon brändäystä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011062211050
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosMusiikin laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Musicen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3051
dc.subject.ysomuusikot
dc.subject.ysoimago
dc.subject.ysomielikuvat
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysotaidemusiikki
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot