Sosiaalisen median rooli stakeholder-suhteiden luomisessa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Kivitie, Essi
dc.date.accessioned 2011-06-21T12:21:45Z
dc.date.available 2011-06-21T12:21:45Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011062111041 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/27215
dc.description.abstract Suomalaisten tieto- ja viestintätekniikan käyttö on yleistynyt vuodesta 2005 15 %. Suomalaisista nuorista suurin osa käyttää verkkoa ja sosiaalista mediaa päivittäin. Yhä enemmän yrityksen ja organisaatiot ovat alkaneet hyödyntämään myös sosiaalista mediaa omassa markkinoinnissaan sekä viestinnässään. Tämä tutkimus käsittelee kolmannen sektorin ja nonprofit-organisaatioiden viestintää sekä stakeholder-suhteita sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää miten sosiaalinen media vaikuttaa stakehol-der-suhteisiin sekä miten tärkeänä viestintäkanavana nuoret pitivät sosiaalista mediaa. Tutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään miten järjestöt tai oppilaitok-set voisivat viestiä tehokkaasti opinto- ja työelämään liittyvistä teemoista sosiaa-lisessa mediassa. Tutkimus on yhdistelmätutkimus, jossa tutkimuksen taustojen hankinnassa on käytetty laadullisia menetelmiä ja varsinaisessa tutkimuksessa määrällisiä mene-telmiä. Tutkimus on toteutettu kyselytutkimuksena elokuussa 2010 sekä huhti-kuussa 2011. Tutkimustuloksilla saatiin selvitettyä, että nuorten suosimat sosiaalisen median kanavat ovat tällä hetkellä Facebook, Youtube sekä Wikipedia. Näiden kanavien kautta nuoret haluaisivat visuaalisesti, selkeästi ja mielenkiintoisesti jäsenneltyä tietoa eri oppilaitoksista. Tiedon toivottiin olevan rehellistä ja henkilökohtaista. Mainosmainen teksti ei miellyttänyt nuoria. Lisäksi nuoret pitivät tärkeinä tieto-lähteinä verkkosivuja, sanomalehtiä, omaa opinto-ohjaajaa, vanhempia sekä ys-täviä.
dc.format.extent 122 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other stakeholder
dc.title Sosiaalisen median rooli stakeholder-suhteiden luomisessa
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011062111041
dc.subject.ysa sosiaalinen media
dc.subject.ysa nuoret
dc.subject.ysa organisaatioviestintä
dc.subject.ysa kolmas sektori
dc.subject.ysa yleishyödylliset yhteisöt
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Viestintätieteiden laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Communication en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine yhteisöviestintä fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record